تداوم اعتراضات به مرگ جورج فلوید در شهرهای آمریکا

گروه جهان الف،   3990310062

اعتراضات به مرگ یک مرد سیاه‌پوست در جریان بازداشت توسط پلیس در شماری از شهرهای آمریکا ادامه یافت و برخی از این تجمع ها به خشونت کشیده شد.

تداوم اعتراضات به مرگ جورج فلوید در شهرهای آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، جورج فلوید، مرد سیاهپوست ۴۶ ساله روز دوشنبه در جریان بازداشت در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا جان خود را از دست داد. تصاویر ویدیویی منتشر شده نشان می‌دهد که چهار افسر پلیس در بازداشت جورج فلوید مشارکت داشتند و یکی از این افسران زانوی خود را روی گردن او گذاشته بود.

این چهار افسر از اداره پلیس اخراج شده‌اند و دِرِک چائووین، افسر پلیسی که زانوی خود را روی گردن فلوید گذاشته بود، روز جمعه رسما به «قتل درجه سه» متهم شده است. گزارش ها حاکی است که دِرِک چائووین با قرار وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری روانه زندان شده است.

طی دو روز گذشته اعتراضاتی در مینیاپولیس و شماری از شهرهای آمریکا در اعتراض به مرگ جورج فلوید برگزار شده است. واشینگتن، پایتخت آمریکا، نیویورک، لس آنجلس، دیترویت، آتلانتا، دالاس، سن خوزه و مینیاپولیس از جمله شهرهایی بودند که روز جمعه شاهد تظاهرات اعتراضی بودند.

در شهر مینیاپولیس مقررات منع آمد و شد اعلام شد. اما هزاران نفر با حضور در خیابان های این شهر این مقررات را نادیده گرفتند.

معترضان شامگاه پنجشنبه پاسگاه اصلی پلیس در شهر مینیاپولیس را آتش زدند و گزارش‌های متعددی از خسارت به سایر اماکن شهر و همچنین غارت برخی از فروشگاه‌ها منتشر شده است. شبکه سی ان ان می‌گوید، ساختمان بانک والز فارگو در شهر مینیاپولیس شامگاه جمعه به آتش کشیده شد.

تظاهرکنندگان در شهر آتلانتا شیشه های ساختمان شبکه تلویزیونی «سی ان ان» را شکستند و یک خودروی پلیس را نیز به آتش کشیدند. همچنین تظاهرکنندگان به سوی پلیس بطری آب پرتاب کردند. پلیس با استفاده از گاز اشک آور کوشید معترضان را به عقب براند.

در واشینگتن معترضان در لافایت پارک در مقابل کاخ سفید نیز تجمع کردند. شماری از تظاهرکنندگان به سوی پلیس بطری پرتاب کردند. سی بی اس نیوز میگوید، تجمع مقابل کاخ سفید دست کم سه بار به خشونت کشیده شد. در مقابل پلیس با ایجاد موانع فلزی از نزدیک شدن تظاهر کنندگان به کاخ سفید جلوگیری کرد.

تصاویر ویدیویی از درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان در نیویورک منتشر شده است.

در مرکز شهر لس آنجلس معترضان تلاش کردند تا بزرگراه را مسدود کنند.

در شهر دالاس در ایالت تگزاس، شامگاه اعتراضات به درگیری با پلیس منجر شد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.