رنو ۱۵ هزار شغل را حذف می‌کند

گروه اقتصادی الف،   3990309057

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد به عنوان بخشی از برنامه کاهش هزینه ۲ میلیارد یورویی (۲.۲ میلیارد دلاری) خود، ۱۵ هزار شغل را در تاسیسات و کارخانه های وابسته به این شرکت در سراسر جهان، حذف کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس؛ رنو که با ۱۸۰ هزار کارمند و کارگر در سراسر جهان در پی بروز بحران همه گیری ویروس کرونا، از دولت فرانسه درخواست کمک مالی برای جلوگیری از ورشکستگی کرده است، اعلان کرد که در سه سال آینده چهار هزار و ۶۰۰ شغل را در فرانسه و بیش از ۱۰ هزار شغل را در کارخانه‌های خود در سراسر جهان، حذف خواهد کرد.  

این شرکت به تعداد کارگرانی که به علت حذف این میزان شغل از کار بیکار خواهد شد اشاره‌ای نکرده است.     

 بر اساس این طرح، ظرفیت تولید رنو از چهار میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ به سه میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه در ۲۰۲۴ کاهش خواهد یافت.  

به گفته ژان دومینیک سنا مدیر عامل رنو؛ همه تصمیم‌ها در باره کاهش هزینه‌ها، با توجه به کارکنان این شرکت ارزیابی و گرفته شده است. این شرکت برای دستیابی به اهداف کاهش هزینه، به جای اخراج، به کناره گیری داوطلبانه کارکنان وابسته خواهد بود و مذاکره با اتحادیه‌های کارگری را آغاز کرده است.

وی افزود: بحران کووید – ۱۹ تنها بر ضرورت اجرای این طرح افزوده است.

این شرکت برنامه هایش را برای افزایش ظرفیت تولید در مغرب و رومانی لغو، تولید محصولات تازه در تاسیسات خود در روسیه و متوقف کردن تولید خودروهای مصرف کننده سوخت فسیلی در چین را بررسی می‌کند و یک کارخانه در حومه پاریس را با حدود ۲۵۰ کارگر تعطیل خواهد کرد.

رنو اعلان کرده است که قصد دارد فعالیت ۱۳ تاسیسات و کارخانه دیگر خود را بر حوزه‌هایی با آینده روشن و امیدوار کننده مانند تولید خودروها برقی، خودروهای تجاری سبک و نوآوری با ارزش افزوده بالا، متمرکز کند.