تقوی: نمایندگان مختارند برای هیأت رئیسه کاندیدا شوند

گروه سیاسی الف،   3990308025

 رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در پاسخ به تذکر میرتاج‌الدینی گفت: در مجلس حق کاندیداتوری هیچ‌کسی ممنوع نشده و نمایندگان مختارند برای هیأت رئیسه کاندیدا شوند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در نشست علنی امروز (پنجشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به ضرورت رعایت شأن مجلس اظهار داشت: براساس ماده 27 آیین‌نامه نمایندگان موظف به رعایت شأن مجلس هستند. بر همین اساس روز گذشته در فراکسیون انقلاب اسلامی پس از 4 ساعت بررسی برای کاندیداتوری رئیس مجلس شورای اسلامی و نواب رأی‌گیری شد و افرادی مشخص شدند.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم ادامه داد: در فراکسیون انقلاب اسلامی تصمیم‌گیری شد که افرادی که در این فراکسیون رأی نیاوردند نباید مجدداً امروز برای ریاست مجلس و نائب رئیس کاندید نشوند اما متأسفانه برخی افراد بر تعهد خود پایبند نبودند.

سیدرضا تقوی رئیس هیأت رئیسه سنی مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: در مجلس حق کاندیداتوری هیچ‌کسی ممنوع نشده و نمایندگان مختارند برای هیأت رئیسه کاندیدا شوند. حال اگر فردی به رأی‌گیری فراکسیون معتقد است به خود او مربوط می‌شود بنابراین حق نمایندگان در مجلس محفوظ است.