رای قاطع نمایندگان به ریاست قالیباف/ اعضای هئیت رئیسه مجلس یازدهم مشخص شدند

گروه سیاسی الف،   3990308024 ۱۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمد باقر قالیباف صبح امروز با رای بالای نمایندگان به عنوان رییس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

رای قاطع نمایندگان به ریاست قالیباف/ اعضای هئیت رئیسه مجلس یازدهم مشخص شدند

به گزارش الف، دومین نشست علنی مجلس یازدهم شورای اسلامی به ریاست حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس آغاز شد که در این نشست رئیس و ‌هیأت رئیسه مجلس یازدهم به طور دائم و به مدت یکسال انتخاب شدند.

محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران، فریدون عباسی منتخب مردم کازرون و سیدمصطفی آقامیرسلیم به عنوان کاندیدای ریاست مجلس برای اجلاسیه نخست مجلس یازدهم معرفی شده بودند که درنهایت  قالیباف با اکثریت آرا یعنی ۲۳۰ رای رئیس مجلس یازدهم شد و برای سال نخست بر صندلی ریاست مجلس تکیه زد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده منتخب مردم مشهد و علی نیکزاد منتخب مردم اردبیل نیز به عنوان کاندیدای نواب اول و دوم برای اجلاسیه اول مجلس یازدهم نیز معرفی شدند که پس از رأی‌گیری، امیرحسین قاضی زاده هاشمی با 208 رأی و علی نیکزاد با 196 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس یازدهم انتخاب شدند. مصری و میرتاج الدینی نیز از تصدی این پست انصراف داده بودند.

انتخاب دبیران و ناظران هیات رئیسه مجلس یازدهم

پس از انتخاب نواب هیأت رئیسه اجلاسیه نخست مجلس یازدهم‌، انتخاب دبیران و کارپردازان (ناظران) هیأت رئیسه  مجلس یازدهم برای سال اول در دستور کار قرار گرفت. 

بر این اساس احمد امیرآبادی فراهانی، سید ناصر موسوی لارگانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، محسن دهنوی، روح الله متفکر آزاد و علی کریمی فیروزجایی به عنوان دبیران هیأت رئیسه اجلاسیه نخست مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین محمد حسین فرهنگی، علیرضا سلیمی و محسن پیرهادی به عنوان کارپردازان ( ناظران)  هیأت رئیسه اجلاسیه نخست مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

 

اعضای هیات رییسه مجلس یازدهم سوگند یاد کردند

با توجه به انتخاباتی که امروز در صحن مجلس برگزار شد، هیئت رئیسه پارلمان یازدهم برای یکسال به شرح زیر از سوی وکلای ملت انتخاب شدند:

 درانتها اعضای هیئت رئیسه در برابر قرآن سوگند یاد کردند که آئین‌نامه را اجرا و بی‌طرفی کامل را حفظ کنند.

متن این سوگند به شرح زیر است:

من به عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل بر انجام وظایف به کار گیرم و از هر گونه اقدام مخالف آئین‌نامه اجتناب نمایم.

 

قالیباف: از این امانت مراقبت کنیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر خاطرنشان کرد: به خودم و همۀ عزیزان مجلس یادآوری می‌کنم از این امانت (مسوولیت) مراقبت کنند.