افزایش استفاده از برنامه های اندرویدی در روزهای خانه نشینی

گزارش بازرگانی،   3990307051

در این نوشته به بررسی برخی از انواع برنامه های محبوب اندرویدی خواهیم پرداخت که در دوران قرنتینه بیشترین استفاده را در بین اقشار مختلف جامعه داشته اند .

با توجه به اجبار بسیاری از افراد به دورکاری و استفاده از کامپیوتر های شخصی برای انجام کارهای شغلی در منزل ، استفاده از برخی اپلیکیشن های اندروید نیز در این مدت به شدت افزایش یافته است . برخی از اپلیکیشن ها ابزارهای ارتباطی بوده که به منظور برقرار ارتباط هر چه بهتر با سایر افراد بخصوص در زمینه های شغلی نصب شده است .

در زیر به بررسی برخی از پر دانلود ترین انواع اپلیکیشن های اندرویدی در این مدت خواهیم پرداخت . منبع این آمار سایت کافه اپس اندروید می باشد .

مسنجر های اندرویدی  :

ابزارهای ارتباطی از مهمترین ابزارها در دوران قرنتینه به حساب می آید، چرا که با هزینه ای اندک امکان برقراری ارتباط به شیوه های مختلفی از قبیل ارتباط متنی ، ارتباط صوتی و ارتباط تصویری را فراهم میکنند.

کاربران با دانلود اپلیکیشن اندروید این برنامه ها ، امکان ارتباط سریع و بدون وقفه و در بسیاری از مواقع امکان ارسال فایل های مختلف تصویری ، نوشتاری و ... را نیز بدست خواهند آورد . از این رو محبوبیت این اپلیکیشن ها در بین کاربران روز بروز افزایش یافته است و طبق آمارها پس از کاهش نصبی محدودیت های رفت و آمدی ، همچنان افزایش استفاده از این اپلکیشن های وجود دارد .

در این بین اما برخی از اپلیکیشن های مسنجر اندروید ، همچون اپلیکیشن ها داخلی به کمک سازمان ها و ادارات امده و با توجه به دارا بودن فضای کاملا امن ملی ، امکان برقراری ارتباط بین کاربران این سازمان ها را مهیا ساخته است و از این رو امکان دورکاری را فراهم کرده است .

نرم افزار شبکه اجتماعی دانش آموزی نیز یکی از همین اپلیکیشن ها بود که توسط آموزش و پرورش معرفی شد و توانست ارتباطی بسیار خوب بین 80 درصد دانش اموزان کشور را فراهم کند .

اپلیکیشن های پخش تلویزیون و فیلم :

پس از مسنجرهای اندرویدی ، دیگر برنامه های بسیار محبوب در این مدت ، اپلیکیشن هایی بودند که قابلیت پختش آنلاین فیلم و سریال را داشتند. در این بین در داخل کشور اپلیکیشن های پخش فیلم و سریال تولید داخل ، طرفداران بیشتری داشت ، چراکه هزینه ی اینترنت در بسیاری از آنها رایگان محسوب میشد .

در این بین برخی از این اپلیکیشن های بسیار معروف نیز اقدام به انتشار رایگان فیلم ها و سریال ها گرفتند تا کمکی به افزایش دسترسی کاربران به داده های مختلف کنند و در جهت کمک به کمپین های در خانه بمانیم ، قدمی برداشته باشند..

اپلیکیشن های ادیت عکس :

از دیگر برنامه هایی که در این ایام ، طرفداران بسیاری داشته اند ابزارهای ادیت عکس و فیلم بوده است . این ابزارها که امکان استفاده در گوشی های اندروید جدید و قدیمی را دارند، ابزارهای مختلفی برای فانتزی کردن عکس ها ، افزایش افکت های تصویری مختلف و ... را برای کاربران فراهم میکنند.

در نتیجه کاربران امکان تولید تصاویر مختلفی را با جلوه های جالب دارند که به راحتی میتوانند در شبکه های اجتماعی مختلف همچون اینستاگرام اقدام به انتشار آنها کنند . طبق آمار ها استفاده از این ابزارها در ایام قرنتینه به شدت افزایش یافته است .

تنوع بالای برنامه ویرایش عکس اندروید نیز دلیلی دیگر بر افزایش محبوبیت این ابزارها بوده است چرا که واژه ی ادیت عکس برای بسیاری از افراد ، یاداور پیچیدگی های فوتوشاپ می باشد و از این رو وقتی کاربری با اپلیکیشنی مواجه میشود که با فشردن چندین دکمه امکان دسترسی به ادیت های حرفه ای را خواهد داشت ، از استفاده ی چنین ابزاری لذت برده و در جهت کشف ابزارهای مشابه جذابتر خواهد رفت .

افرادی که دسترسی به گوشی هوشمند ندارند چه کردند ؟

یکی دیگر از دغذغه های افرادی که مجبور به دورکاری شده بودند ، عدم دسترسی به تلفن های هوشمند بود . این مشکل با توجه به نیاز به برقراری ارتباط در شغل های مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار بود .

یکی از قشرهایی که نیاز بسیار شدیدی به گوشی های هوشمند داشتند ، دانش اموزان بودند که بیشتر برای نصب اپلیکیشن تولیدی آموزش و پرورش ، و ارتباط با سایر دانش اموزان و معلمین به این گوشی ها نیاز داشتند .  عدم دسترسی به گوشی های هوشمند سبب شد که برخی از این افراد به سمت استفاده از ابزارهای شبیه ساز اندرویدی بروند تا بتوانند نرم افزارهای مورد نیاز خود را در کامپیوتر اجرا کرده و استفاده کنند .

کاربران با دانلود شبیه ساز اندروید و نصب بر روی سیستم عامل ویندوز امکان نصب و مدیریت آسان ابزارهای اندرویدی را خواهند داشت و از این رو تفاوتی در عملکرد گوشی و ویندوز بوجود نخواهد آمد . از سویی دیگر کنترل سیستم های کامپیوتری برای والدین نیز بسیار آسانتر از گوشی های تلفن همراه است .

استفاده از بازی ها در کنار اپلیکیشن ها :

از دیگر مواردی که شاهد افزایش چشمگیر آن بوده ایم ، بازی های اندرویدی و کامپیوتری می باشد . بسیاری از کاربران با توجه به همزمانی این دوران با تعطیلات عید نوروز و همچنین افزایش دسترسی ها به اینترنت ، اقدام به انجام بازی های موبایلی و کامپیوتری گرفتند . در این بین بازی های اندرویدی نسبت به دانلود بازی کامپیوتر حجم بسیاری داشت که آن هم به دلیل سهولت در دسترسی به این ابزارها بوده است .

نتیجه گیری :

با همه گیری ویروس کرونا و افزایش خانه نشینی ها ، استفاده از ابزارهای موبایلی و کامپیوتری بسیار افزایش یافت که بسیاری از زیر ساخت های سایت های داخلی کشور برای چنین افزایش بازدیدی امادگی کافی را نداشتند . طی پیشبینی های انجام شده منبی بر امکان وجود این محدودیت های در شش ماهه ی دوم سال ، لازم است که صاحبان کسب و کار های اینترنتی و بخصوص صاحبان سایت های عمومی دانلود اپلیکیشن ، در برنامه ریزی درستی در جهت افزایش دسترسی آسان کاربران به ابزارهای مختلف را مهیا سازند و امکان دسترسی رایگان هر چه بیشتری را برای آنها فراهم کنند.