نوبخت: ۲ قطعه از راه‌آهن چابهار - زاهدان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3990306060

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۲ قطعه از سه قطعه راه آهن چابهار - زاهدان تا پایان سالجاری افتتاح خواهد شد.

نوبخت: ۲ قطعه از راه‌آهن چابهار - زاهدان تا پایان امسال افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ریلی چابهار - زاهدان یکی از طرح‌های مهم دولت است که می‌تواند بندر اقیانوسی غیر تحریمی چابهار را به شبکه سراسری کشور متصل کند.

وی ادامه داد: این طرح در سه قطعه چابهار- ایرانشهر، ایرانشهر - خاش و خاش - زاهدان در حال انجام است.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: در دهه فجر امسال قطعه زاهدان - خاش متصل و تا اسفند امسال قطعه چابهار - ایرانشهر نیز تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: قطعه باقی‌مانده این طرح نیز خرداد سال آینده نهایی و تکمیل خواهد شد و به امید خدا تا سال آینده تمام ۷۳۰ کیلومتر این مسیر به اتمام خواهد رسید.

نوبخت خاطر نشان کرد: بیش‌از چهار هزار میلیارد تومان معادل ۳۰۰ میلیون یورو به این طرح تخصیص یافته که به صورت نقد در دسترس است.

وی اعطای کلید ۲ هزار واحد مسکن روستایی را از دیگر اهداف سفر خود به سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: این اقدام از ۲ سال قبل شروع و در هر یک از سفرها چند هزار واحد از این نوع مسکن تحویل شده است. 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: با اعطای کلید این ۲ هزار واحد مسکونی تعداد واحدهای مسکن محرومین روستایی واگذار شده به ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده است.

وی به۲ طرح نیمه کاره سد ماشکید و جاده روستایی سراوان به سمت بم پشت اشاره کرد و اظهارداشت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای تسریع و تکمیل سد ماشکید و ۱۰۰ میلیارد تومان برای جاده روستایی سراوان به سمت بم پشت در این سفر تخصیص یافت تا بتوان به اهدافی که برای توسعه این استان داریم طی ماه‌های آینده برسیم.

***

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز سه‌شنبه وارد زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

 نوبخت در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاونان استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

معاون رییس جمهوری به منظور بازدید از راه آهن چابهار - زاهدان به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.وی همچنین به منظور افتتاح چندین واحد مسکن محرومان به ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان سفر خواهد کرد.

در این سفر سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نوبخت را همراهی می‌کند.