حرم‌های مطهر از فردا به روی زائران و مجاوران باز خواهد شد+ جزئیات ساعات میزبانی از زائران

گروه فرهنگی الف،   3990304094

حرم‌های مطهر از فردا دوشنبه (۵ خردادماه) در جای جای ایران اسلامی به‌روی زائران و مجاوران باز خواهد شد.

حرم‌های مطهر از فردا به روی زائران و مجاوران باز خواهد شد+ جزئیات ساعات میزبانی از زائران

به گزارش تسنیم، تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور نسبت به بازگشایی حرم‌های مطهر از دوشنبه 5 خردادماه بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ان‌شاءالله از روز دوشنبه 5 خردادماه، صحن‌های حرم‌های مطهر مطابق زمان اعلام شده توسط ستاد به روی زائران ارجمند بازگشایی خواهد شد. به منظور حفظ سلامتی شیفتگان و زائران محترم تقاضا داریم همه عزیزان در زمان تشرف به زیارت، حداکثر همکاری را با خادمان خود در آستان‌های مقدس داشته باشند و نسبت به رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی و اصول بهداشتی اعم از همراه داشتن ماسک و دستکش، توجه جدی به عمل آورده و هنگام تشرف به حرم‎های مطهر ضمن حفظ فاصله اجتماعی مناسب (2 متر) جانماز، کتب ادعیه، قرآن شخصی و بانوان محترم چادر به همراه داشته باشند.

در این راستا آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای ساعات بازگشایی حرم مطهر و نکات ضروری که هنگام تشرف توسط زائران باید رعایت شود را اعلام کرد.

در اطلاعیه‌ این آستان آمده است: از روز دوشنبه 5 خرداد‌ماه صحن‌های حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) به‌روی زائران ارجمند روزانه از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب بازگشایی خواهد شد.

از سوئی دیگر قائم‌مقام تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س)  جزئیات بازگشایی درب‌های حرم حضرت معصومه(س) را اعلام کرد و گفت: صحن‌ها و حیاط‌های روباز از ساعت هفت صبح تا 19 عصر در اختیار زائران و مجاوران خواهد بود.

هادی محمودنژاد افزود: صبح روز دوشنبه پنجم خردادماه با به صدا درآمدن نقاره‌های حرم مطهر، صحن‌های این حرم شریف در اختیار زائران، مجاوران و همه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار خواهد گرفت.