صحن‌های حرم حضرت عبدالعظیم بازگشایی می‌شود

گروه فرهنگی الف،   3990303070

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با صدور اطلاعیه‌ای از بازگشایی محدود صحن های حرم مطهر از پنجم خردادماه خبر داد.

صحن‌های حرم حضرت عبدالعظیم بازگشایی می‌شود

به گزارش فارس، روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظـیم(ع) در رابطه با بازگشایی محدود صحن‌های حرم مطهر، اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد:

با توجه به مصوبات سـتاد ملی مبارزه با کـرونا مبنی بر بازگشـایی محدود صحن‌های اماکن زیارتی با عرض سـلام و تبریک عید سعید فطـر به اطـلاع دلدادگان و ارادتمنـدان خاندان اهـل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می‌رسـاند:

صحـن‌های آستان مقدس از روز دوشنـبه ۵خرداد ۹۹ بازگشـایی و ساعت تشـرف تا اطـلاع ثانوی صبـح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصـرها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و حضـور زائـران محتـرم در صـحن‌هـا بصـورت حـداقـلی و در کمتـرین زمـان ممکن مقدور خـواهد بود.

به منظور رعایت پروتکـل‌های بهداشتی، همراه داشتن ماسک و دستکش، مهر و جانماز، کتـاب دعـا و قـرآن همـچنین چـادر بـرای بانـوان ضـروری بوده و با عـنایت به دستورالعـمل‌های بهداشتی فعلاً ارائه هرگونه خدمات زائر از قبیل نگهداری امـانات، تحویل ویلـچر، چـادر زیارت، آبـجوش و سایر موارد مقدور نیست.

زائران ارجمند از همراه آوردن ساک و بسته‌های حجیم و اقـلام خوراکی و هرگونه وسایل متفرقه جداً اجتناب کرده و همچنین از بهمراه آوردن سالمندان محترم، بیماران عزیز و خردسـالان دلبند نیز حتی المقدور خودداری کنند.

در شـرایط فعلی امکان برگزاری هیچ‌گونه مراسـم جمـعی اعـم از نمـاز جماعت، مجالس ترحـیم، یـادبود و موارد این چنینی فراهم نیست.