اختیار واردات کالاهای غیرضرور به وزارت صنعت سپرده شد

گروه اقتصادی الف،   3990303069

ستاد مقابله با تحریم به منظور حمایت از تولیدات داخل، به وزارت صنعت اختیار داد تا نسبت به اعمال محدودیت، ممنوعیت و یا رفع ممنوعیت ثبت سفارشات و یا واردات کالاهای مشابه تولید داخل و یا محصولات غیرضروری راساً اقدام کند.

به گزارش فارس، ستاد مقابله با تحریم به وزارت صنعت اختیار داد تا نسبت به «اعمال محدودیت و یا ممنوعیت» یا «رفع ممنوعیت» ثبت سفارشات و یا واردات تمام کالاها که امکان تولید داخلی آن وجود دارد و یا غیرضرور تشخیص داده می‌شوند، اقدام کند.

تا پیش از این، وزارت صنعت، تنها اختیار اعمال محدودیت یا ممنوعیت و همچنین رفع ممنوعیت واردات را برای کالاهای اساسی به عهده داشت که با این مصوبه، دامنه اختیارات این وزارتخانه در مدیریت ثبت‌سفارش‌ها بیشتر شده است.

این تصمیم در جلسه ای که با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، سرپرست وزارت صنعت و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، اتخاذ شده و زمینه را برای کنترل ورود کالاهای غیرضروری توسط وزارت صنعت فراهم می کند. 

با توجه به ضرورت مدیریت و کنترل ورود اقلام غیرضرور به منظور صیانت و حفاظت از منابع ارزی کشور و نیز حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی، این اختیار به وزارت صنعت داده شده تا راساً نسبت به اعمال محدودیت یا ممنوعیت و نیز رفع ممنوعیت واردات اقدام کند.

جهش تولید و تقویت و تعمیق ساخت داخلی از جمله راهبردهای ۴گانه وزارت صنعت اعلام شده است.