ثروتمندان آمریکایی ۴۳۰ میلیارد دلار پولدارتر شدند

گروه اقتصادی الف،   3990303058

با وجود شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، ثروتمندان آمریکا به طرز محسوسی ثرتمندتر شده‌اند.

ثروتمندان آمریکایی ۴۳۰ میلیارد دلار پولدارتر شدند

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، برنامه دولت فدرال برای تزریق نقدینگی به بازارها و بخشودگی های مالیاتی بیشتر از آن که به نفع فقرا باشد، باعث شده است تا اختلاف بین این افراد با ثروتمندان در آمریکا بیشتر شود تا جایی که به قیمت افزوده شدن حدود دو تریلیون دلار دیگر به بدهی های آمریکا، ثروت ۶۰۰ فرد ثروتمند آمریکا در مجموع طی بازه زمانی ۱۸ مارس تا ۱۹ می حدود ۴۳۴ میلیارد دلارافزایش پیدا کند.   این افراد اکنون در مجموع ۳.۳۸۲ تریلیون دلار ثروت در اختیار دارند در حالی که این رقم در ماه مارس معادل ۲.۹۴۸ تریلیون دلار بود.

بیشترین افزایش در ثروت طی این دوره زمانی مربوط به پنج ثروتمند اول آمریکا یعنی جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ، وارن بافت و لری الیسون بوده است که طی بازه زمانی فوق حدود ۷۵.۵ میلیارد دلار به ثروت آن ها افزوده شده است.

این افزایش ثروت میلیاردرهای آمریکایی در شرایطی اتفاق می افتد که طبق تازه ترین آمارها، بیش از ۳۸ میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده اند. آمریکا اکنون اصلی ترین کانون درگیر با ویروس کرونا در جهان محسوب می شود و لبش از ۹۳ هزار نفر از شهروندان این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند. اکنون در ۴۳ ایالت از مجموع ۵۰ ایالت آمریکا نرخ بیکاری به بالاترین سطح تاریخی رسیده است که رشد جمعیت بیکاران در ایالت نوادا از همه نگران کننده تر است.

تاکنون دولت و بانک مرکزی آمریکا حدود ۶ تریلیون دلار حمایت مالی به اشکال مختلف نظیر وام، کمک های مالی بلاعوض، یارانه های نقدی ۱۲۰۰ دلاری به خانوارها، پرداخت مزایای بیکاری و تزریق نقدینگی به بازارهای مالی مختلف هزینه کرده اند.

بدهی آمریکا اکنون از ۲۵ تریلیون دلار عبور کرده است که معادل ۱۱۷ درصد از حجم تولید ناخالص داخلی این کشور است.