رزمایش موشکی ونزوئلا همزمان با انتظار برای نفتکش‌های ایرانی

گروه جهان الف،   3990302090

ارتش ونزوئلا برای نشان دادن اقتدار خود به آمریکا، در جزیره‌ای که منتظر رسیدن نفتکش‌های ایرانی است رزمایش موشکی انجام داد.

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (جمعه) اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در جزیره «لا اورچیلا» رزمایش موشکی انجام داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، مادورو طی نطق تلویزیونی گفت ارتش ونزوئلا موشک‌های نقطه‌زن را طی این رزمایش در جزیره‌ای آزمایش کرده که منتظر رسیدن نفتکش‌های ایرانی است.

رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند این رزمایش موشکی در چارچوب طرح موسوم به «سپر بولیواری» انجام گرفته که در راستای آن نیروهای نظامی ونزوئلا در جزیره لا اورچیلا به صورت دائم مستقر شده‌اند.

پیش از این، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئل ااعلام کرده بود که ارتش این کشور تانکرهای حامل بنزین ایران را زمانی که وارد منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا شوند اسکورت خواهند کرد. (جزئیات بیشتر)

روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز می‌گوید واشنگتن تهدید کرده که علیه ۵ تانکر حامل بنزین در مسیر خود به ونزوئلا از زور استفاده خواهد کرد.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، در هفته‌ای که گذشت، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد و عراقچی در این احضار به مقامات آمریکایی هشدار داد: هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.