بلاتکلیفی بازار خودرو ۹ روزه شد

گروه اقتصادی الف،   3990231136

به اعتقاد فعالان بازار اگر سرگردانی خریدارن و فروشندگان در اعلام قیمت های جدید ادامه داشته باشد بازار مسیر خود را طی و روند افزایش قیمت های خودرو آغاز خواهد شد.

بلاتکلیفی بازار خودرو ۹ روزه شد

به گزارش تسنیم، در حال حاضر 9 روز از اعلام مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا می گذرد اما هنوز خبری از اعلام قیمت جدید انواع خودروها نیست و همین آمار باعث شده تا خریدار و فروشنده در بازار خودرو سرگردان باشند و همچنان  معاملات متوقف باشد.

از یک طرف مسئولان وزارت صنعت میگویند که قیمت های جدید باید توسط شورای رقابت اعلام شود اما شورای رقابت خود را براساس قانون مکلف به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو می داند و معتقد است ما به هیچ عنوان مرجع اعلام قیمت های جدید نیستیم و ستاد تنظیم بازار باید براساس دستور العمل قیمت ها را تعیین و به خودروسازان ابلاغ کند.

جالب اینجاست خودروسازان هم گویا تمایلی به اجرای دستور العمل ندارند و همچنان در تلاش برای افزایش بیشتر قیمت محصولات خود هستند.

پاسکاری وزارت صنعت، ستاد تنظیم بازار ، سازمان حمایت  و شورای رقابت در اعلام قیمت های جدید خودرو باعث شده تا فروشندگان و خریداران خودرو هر روز سردرگم تر از دیروز برای آغاز معاملات باشند و هیچ مسئولی هم پاسخ قانع کننده ای در چرایی عدم اعلام قیمت ها ندارند و فقط دیگری را مسئول می دانند.

به اعتقاد فعالان بازار اگر این سرگردانی در اعلام قیمت های جدید ادامه داشته باشد بازار مسیر خود را طی و روند افزایش قیمت های خودرو آغاز خواهد شد.