سخنگوی دولت خبر داد: آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی تصویب شد

گروه سیاسی الف،   3990231096

سخنگوی دولت از تصویب آیین‌نامه «اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» در هیات دولت خبر داد.

آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی تصویب شد

به گزارش ایرنا، «علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر، افزود: با تلاش هایی که صورت گرفت خوشبختانه امروز آئین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به تصویب هیات دولت رسید.

سخنگوی دولت توضیح داد: بر اساس این آیین نامه استانداری‌ها به همراه سازمان ثبت احوال و همچنین دفاتر نمایندگی های جمهری اسلامی در خارج ازکشور، مسئول اجرای آیین نامه هستند و فرزندان زنان ایرانی که به ۱۸ سالگی رسیدند حتی در صورت فوت و یا طلاق مادر هم می توانند تابعیت ایرانی بگیرند.

در راستای سیاست‌های دولت دوازدهم مبنی بر پیگیری و دفاع از حقوق ملت و حقوق شهروندی و تلاش برای به اجرا درآوردن این حقوق اساسی، لایحه‌ای به منظور دفاع از کرامت و حقوق بخشی از زنان ایرانی و نیز کودکان به مجلس ارائه شد که سرانجام در تاریخ ۲ مهرماه سال ۱۳۹۸ با عنوان «قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» به تصویب رسید.