رینگ لایت شارژی مناسب عکاسان حرفه ای

گزارش بازرگانی،   3990231084

رینگ لایت چیست و چه کاربردی دارد ؟

یکی از وسایلی که برای نورپردازی این روزها نیاز مبرم عکاسان شده است رینگ لایت ها یا نورهای رینگی هستند .

این نور ها اشکال عجیب و غریبی دارند و کاملا با منابع نوری عادی متفاوت هستند .

هرچه که تا امروز از آن برای نوردهی عکاسی استفاده میکردید از ذهن خود دور بریزید فقط تمرکز کنید رو این محصولی که قصد معرفی ان را برای شما دارم .

در واقع نام آنها از روی شکل فیزیکی که دارند انتخاب شده است .

رینگ در زبان انگلیسی به معنای حلقه و لایت نیز در انگلیسی به نور ، نوردهی و تلقی میشود .

رینگ لایت ها اشاره به نورهایی دارند که فارغ از نوع یا شدت آنها به شکل یک حلقه بزرگ ساخته میشوند .

حتما تا کنون مهتابی های گرد و یا دایره ای را دیده اید . این نوع مهتابی یا یکی از ساده ترین رینگ لایت ها هستند ولی خود آن نیستند .

 

رینگ لایت ها معمولا از یک حلقه تشکیل شده اند که یا روی آن لامپ ال ای دی پوشیده شده است یا یک منبع نور یکپارچه اما به شکل دایره که قابل ذکر است که نوع اول آن معمولتر است .

این نورهای دایره ای شکل کاربرد های خاصی دارند و جالب اینجاس که معمولا هیچ منبع نوری دیگری هم نمیتواند کار انها را انجام دهد .

یکی از مهمترین کاربرد های این نور ها برای عکاسان حرفه ای عکاسی های پرتره در آرایشگاه ها از مدل هایی که میزنند برای مشتری که قصد دارند در کاتالوگ خود به ثبت برسنانند و یا عکس های پرتره مدلینگ و عروسی  همچنین عکاسی ماکرو که عکاسان این حرفه برای کاتالوگ به ثبت میرسانند .

این منابع نور دایره ای شکل معمولا نوری بسیار تخت و بدون سایه ایجاد میکنه که عکس حرفه ای به شما ارائه میکند .

اگر به عنوان منبع نور اصلی در عکاسی پرتره استفاده شوند کج لایت یا بازتاب نور در چشمی که از آن حاصل میشود شکل دایره ای و منحصر به فردی دارد که روح و زندگی به سوژه عکاسی شما میبخشد .

آیا میدانید دلیل حلقوی ساختن این نور ها به چه علت است ؟

برای اینکه بتوانید لنز دوربین را از میان آنها رد کنید یعنی در واقع منبع نورانی دورتادور لنز قرار میگیرد و این دقیقا برخلاف اتفاقی است که درباره اغلاب فلاش های روی دوربین عمل میکند .

قسمت قابل توجه قضیه اینجاست که برخی از نورهای رینگی اصلا طوری طراحی میشوند که دیگر پایه جداگانه ندارند و عملا دور لنز خود دوربین قرار میگرند روی لنز نصب میشوند .

اما این نوع کاربرد از این رینگ لایت شارژی به چه کار پرتره میاد ؟

رینگ لایت ها از دسته نور های خاصی هستند که برای عکاسی و فیلمبرداری به یک اندازه کاربرد دارد .

کاربرد این رینگ لایت ها در عکاسی معمولا برای سوژه هایی است که باید از نزدیک از آنها عکاسی کنیم و نیاز به یک نورپردازی عالی داریم .

همه ی ما این موضوع را میدانیم که هرچه دوربین و منبع نور به یک سوژه عکاسی نزدیک شوند جهت دید دوربین و زاویه فلاش از هم دورتر میشوند و باعث ایجاد سایه در عکاسی ما به ویژه در زیر سوژه میشوند .

حالا این موارد در زمانی که از فلاش های اکسترنال استفاده میکنیم نیز بیشتر است .

معمولا لامپ یا همان قسمت سر فلاش در فاصله ای نزدیک به 15 تا 20 سانتیمتر بالاتر از دهانه لنز قرار دارد و این باعث میشود که در عکس های نزدیک و کلوزاپ سایه های تیز و شدیدی زیر چانه و بینی و ابرو ها ایجاد شود .

علاوه بر این درباره عکاسی ماکرو، (مانند عکاسی از چشم‌ها، عکاسی از دهان و دندان در رشته‌های پزشکی و همچنین عکاسی از اجسام خیلی ریز) همواره مشکل نوردهی در نقطه مورد نظر بوجود بیاید و نتوانید زاویه تابش نور را به سمت سوژه هدایت کنید.

در چنین مواقعی، تنها گزینه کاربردی، نور فلاش رینگ لایت است.

حالا چرا نورهای رینگ لایت را به عنوان منبع نور مورد علاقه آرایشگ ها و عکاسان آرایشی به شمار میرود ؟

حتما برای شما پیش آمده که بارها ویدیو هایی که پشت صحنه گریم از بازیگر ها به نمایش میگذارند روند کاری چهره پردازان را دیده باشید ؟

در اتاق های گریم معمولا بازیگرا روبروی یک آیینه ای مینشینند که دورتادور آن با لامپ های مختلف پر شده که در اغلب موارد خود اتاق هم نوری ندارد .

میدونید دلیل این کار چی هست ؟

دلیل این امر این است که نور اتاق یا نور سقف تاثیری روی سایه های صورت بازیگر نذاره و شخص چهره پرداز بتونه صورت طبیعی را در آیینه ببیند و کارش را تخصصی تر ادامه دهد

نکته مهم و قابل توجه اینجاست که نورهای دورتا دور آیینه تقریبا کار همین رینگ لایت هارا انجام میدهند و با تفاوت اینکه لنز دوربینی نیست و رینگ لایت لامپ های دور آیینه میشوند و آیینه نیز لنز دوربین .

اینکار باعث میشود تا کوچتکترین سایه ای روی صورت ایجاد نشود .

به این ترتیب شخص چهره پرداز با دقت تمامی اجزای صورت را مشاهده میکند .

این محصول فوق العاده را هم اکنون از فروشگاه اینترنتی مسترکیس آنلاین سفارش دهید و درب منزل دریافت کنید .

مسترکیس تنها یک فروشگاه اینترنتی قاب گوشی و لوازم جانبی موبایل نیست بلکه در زمینه فروش اسپیکر های صوتی با برند های معروف و معتبر همچنین بند اپل واچ و شیائومی نیز فعالیت دارد .