هاشمی: هدف شهرداری از اجرای طرح ترافیک درآمدزایی نیست

گروه اجتماعی الف،   3990228128 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس شورای شهر تهران درباره ضرر عدم اجرای طرح ترافیک در دوران کرونا گفت: این مسئله را ضرر فرض نمی‌کنیم و هدف از اجرای طرح ترافیک کاهش آلودگی هواست و اگر پولی در این زمینه به دست نیاوریم، ناراحت نمی‌شویم و برای پول این کارها را نمی‌کنیم.

هاشمی: هدف شهرداری از اجرای طرح ترافیک درآمدزایی نیست

به گزارش تسنیم، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز چند تذکر توسط اعضای شورای شهر تهران ارائه شد و بحث مهم توسعه تاسیسات و تجهیزات آبرسانی شهر تهران مطرح شد. شورای شهر تهران سال گذشته  طی مصوبه‌ای منابع مالی برای شرکت آب و فاضلات تهران را پیش‌بینی کرد تا بتواند پروژه‌هایش را با سرعت بیشتری اجرا کند.

وی تصریح کرد: براساس آن مصوبه چند تکلیف برای شرکت آب و فاضلاب تهران تعیین شد که این شرکت اواخر سال گذشته و در زمان بحران کرونایی طی نامه‌ای این موارد را به شورا ارسال کرد که این موارد از طریق اتوماسیون به کمیسیونها ارجاع داده شده بود که همین منجر به  سو‌ءتفاهماتی شده بود که درست اجرا نشده است، در صورتی که این یک تکلیف بود که ما انجام داده بودیم و از نظر بنده درست اجرا شده بود. امروز دو مصوبه داشتیم برای ادامه تأمین مالی آب و فاضلاب از جمله تاسیسات آب اضطراری شهر تهران هنگام وقوع زلزله که اعضا به دقت مسائل را مطرح کردند. البته اعتراضاتی را به نحوه مدیریت جلسه داشتند که باعث قوت تنش شد که خوشبختانه به خیر گذشت و در نهایت دو مصوبه تصویب شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امیدواریم همانطور که اعضای شورا خواستند باتوجه به پولی که در اختیار شرکت آب و فاضلات تهران قرار می‌گیرد در همان پروژه‌هایی که مطرح است مورد استفاده قرار بگیرد. تمام مصوبات شورا طبق قانون باید به هیئت تطبیق فرمانداری برود و بعضا پیش می‌آید برخی از مصوبات شورا را تایید نمی‌کنند و این مصوبات به شورا بازگردانده و در کمیسیونهای مربوطه مطرح و چنانچه لازم باشد مجدداً در صحن مطرح می‌شود و این یک روال عادی است.

وی درباره اجرای مجدد طرح ترافیک در پایتخت افزود: شورای ترافیک شهر تهران جلسه تشکیل داد و قرار بر این شد مصوبات این شورا به ستاد ملی کرونا ارسال شود. در آن جلسه مطرح شد که ما در شورای ترافیک شهر تهران و شورای ترافیک کشور هیچگاه تصمیم نگرفتیم که طرح ترافیک را ملغی کنیم و این مسئله هیچ وقت ابلاغ نشد فقط آقای وزیر بهداشت در مصاحبه‌‌ای اعلام کردند که طرح ترافیک براساس مصوبه ستاد ملی کرونا وجود ندارد و از آن به بعد مردم آزادانه تردد کردند که البته بنده این مصوبه را ندیدم.

رئیس شورای شهر تهران درباره عدم اجرای طرح ترافیک در دوران کرونا و کاهش درآمد شهرداری تهران گفت: این مسئله را ضرر فرض نمی‌کنیم و هدف از اجرای طرح ترافیک کاهش آلودگی هواست و اگر پولی از این زمینه به دست نیاوریم ناراحت نمی‌شویم  چراکه برای پول این کارها را نمی‌کنیم.