تحصیل در روسیه روس دانش

گزارش بازرگانی،   3990228062

روسیه که نام کامل آن فدراسیون روسیه است با حدود ۱۴۰ میلیون جمعیت و با وسعت حدود ۱۷ میلیون کیلومتر مربع وسیع ترین کشور جهان است. شاید جالب است بدانید که روسیه از لحاظ وسعت دو و نیم برابر بزرگتر از کل کشورهای اتحادیه اروپاست و چند ده برابر بزرگتر از ألمان و فرانسه است. البته خیلی از مناطق آن تراكم جمعیت بسیار پایین است به طور که حدود ۸۰ درصد جمعیت آن تنها در ۲۰ درصد خاک آن قرار دارد. درواقع بیشتر جمیعت این کشور در بخش اروپایی آن قرار دارد. پرجمعیت ترین شهرهای روسیه مسکو و سن پترزبورگ می باشد. جالب است بدانید مسکو با حدود ۱۳ میلیون جمعت پرجمعیت ترین شهری است که در قاره اروپا قرار دارد. جایگاه دو از نظر جمعت لندن و شهر سن پترزبورگ روسیه با حدود ۵ و نیم میلیون جمعت در جایگاه سوم قرار دارد.

 

در زمان شوروی رفت و آمد مردم دیگر کشورها به روسیه بسیار سخت بود و به ندرت شخص خارجی می توانست به این کشور سفر کند . اما بعد از فروپاشی شورووی این روند به سرعت تغییر کرد به طوری که تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۳۰ میلیون توريست از این کشور دیدن کردند. شهر اول گردشگری روسیه شهر سن پترزبورگ است که شبهای سفید آن شهرت جهانی دارد.

 

اما در کنار گردشگری مهاجرت تحصیلی به این کشور نیز روز به روز در حال افزایش است. تنها در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۵۰ دانشجوی خارجی از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور سفر نموده اند. البته با توجه به موقعیت جغرافیای و روابط دو کشور سهم محصیلین ایرانی به نسبت بسیار کم است. شاید به این علت است که ما نسبت به روسیه و موقعیت علمی آن آشنایی کامل نداریم. وقتی صحبت از مهاجرت تحصیلی است همیشه نگاه ما به سوی کشورهای اروپای غربی و آمریکا است. البته در این که سطح علمی خیلی از دانشگاه های اروپا و آمریکا جایگاه بسیار خوبی دارد جای بحث نیست. اما کشورهای مثل روسیه نیز در بعضی از رشته ها و تخصص ها جایگاه بسیار مناسبی در دنیا دارد.

تحصیل ایرانیان در روسیه

در چند سال اخیر اما روند مهاجرت تحصیلی ایرانیان به روسیه رو به افزایش بوده. به طوری که در سال گذشته بیش از ۵ هزار دانشجوی ایرانی برای تحصیل به روسیه مهاجرت کردند. البته این رقم با مقایسه با عدد ۲۵۰ هزار بسیار کم است اما رو به افزایش است. مقصد اصلی مهاجرت تحصیلی در روسیه شهرهای مسکو و سن پترزبورگ می باشند. مسکو به این علت که پایتخت روسیه است و در بین مردم بیشتر شناخته شده است. و سن پترزبورگ به این علت که پایتخت فرهنگی روسیه و دومین شهر بزرگ این کشور بعد از مسکو است و البته پایتخت قدیم روسیه. یکی دیگر از علت هایی که دانشجویان برای تحصیل در روسیه شهر سن پترزبورگ را انتخاب می کنند این است که هزینه زندگی و تحصیل در سن پترزبورگ حدود ۳۰ درصد کمتر از مسکو است.

 

تحصیل پزشکی در روسیه

جالب است بدانید بیش از ۹۰ درصد ایرانیان که برای تحصیل به روسیه مهاجرت می کنند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی روسیه مشغول به تحصیل می باشند. البته این به این معنی نیست که تنها در رشته پزشکی و دندانپزشکی روسیه کشور مناسبی برای تحصیل است. به طور مثال رشته های هوا فضا روسیه و کامپیوتر روسیه در جهان جایگاه مناسبی دارد و جایگاه علمی بعضی از دانشگاه های این کشور در رشته های مذکور بسیار بالاست اما شاید به این علت که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایران مشکلات زیادی دارد خیلی از متقاضیان ایرانی برای تحصیل در رشته های پزشکی مهاجرت را انتخاب می کنند.

علت انتخاب روسیه به عنوان مقصد تحصیلی

البته برای مهاجرت هر کس دلایل شخصی خود را دارد اما به طور کلی می تواند علل اصلی مهاجرت ایرانیان برای تحصیل به روسیه بخصوص در رشته های پزشکی - دندانپزشکی و داروسازی را در چند علت خلاصه کرد. اول این که هزینه تحصیل و زندگی در روسیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی خیلی مناسب است. به طور مثال شما با شهریه سالی حدود ۴-۵ هزار دلار می توانید در دانشگاه لومونسف که جزو صد دانشگاه برتر دنیاست تحصیل کنید. علت بعدی این است که گرفتن ویزای تحصیلی روسیه بسیار راحت است. دوستانی که برای حوزه شنگن اقدام به مهاجرت تحصیلی کرده اند می دانند که گرفتن ویزای تحصیلی کشورهای اروپای غربی بسیار مشکل است چون حتی با گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر هم هیچ تضمینی وجود ندارد که برای شما ویزا صادر شود. و متاسفانه این روند در سالهای اخیر سخت تر هم شده است. اما در مورد روسیه این طور نیست. شما تنها با داشته دعوتنامه از دانشگاه می توانید از سفارت روسیه در تهران و یا در کنسکولگری این کشور در رشت و اصفهان ویزای تحصیلی دریافت نمایید. نه مصاحبه و نه پشتبانه مالی و ضمانت نامه لازم نیست.

جدا از دلایل فوق بعضی نیز از روسیه به عنوان پلی برای رفتن به کشورهای اروپای غربی استفاده می کنند. چرا که با اقامت بیش از ۶ ماه در روسیه روند صدور ویزای شنگن برای شما خیلی راحت تر می شود. و جدا از این خیلی از دانشگاه های روسیه این امکان را به شما می دهد که بخشی از تحصیل خود را در کشورهای فرانسه - آلمان یا فنلاند گزرانده و در پایان مدرک دو دانشگاه را دیافت نمایید.

تحصیل در روسیه روس دانش

برای مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور شاید مطمین ترین راه استفاده از موسسه و تیم با تجربه ای است که بتواند شما را در این راه همراهی کند. بخصوص با توجه به این که در کشور روسیه اکثر مردم هیچ آشنایی به زبان انگلیسی ندارند بودن یک همراه مسلط به زبان روسی برای شما اجباري است.

موسسه اعزام دانشجو به روسیه روس دانش یکی از موسساتی که چندین سال در این زمینه فعالیت دارد. علت موفقیت این مجموعه شاید این باشد که اولا توسط یک تیمی هدایت می شود که همه اعضا آن فارغ التحصیل روسیه می باشند و با توجه به تجربه شخصی خود آشنایی کامل با روند پذیرش و تحصیل در روسیه دارند. دوم دفاتر این دانشگاه در کشور روسیه می باشد و شما در مواجه شدن با هر مشکلی می توانید به صورت حضوری به دفتر مراجعه نمایید.

البته به جز مجموع روس دانش موسسات معتبر بسیاری نیز در ایران وجود دارند که شما می توانید مراجعه نمایید و برای مهاجرت تحصیلی به روسیه اقدام نمایید.

راه های ارتباطی با مجموعه روس دانش

study@rusdanesh.com

www.rusdanesh.com

+79119831901