پیش‌‌‌بینی بارش باران در ۱۹ استان تا سه‌شنبه

گروه اجتماعی الف،   3990227048

سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران،‌ تگرگ و وزش باد از امروز تا سه شنبه در ۱۹ استان نسبت به مواج شدن دریای خزر طی فردا هشدار داد.

پیش‌‌‌بینی بارش باران در ۱۹ استان تا سه‌شنبه

به گزارش تسنیم،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز،‌ استان‌های آذربایجان شرقی  اردبیل،‌گیلان،‌ مازندران، خراسان شمالی،‌خراسان رضوی و کرمان بارش پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

فردا با نفوذ جریانات شمالی، برای نوار شمالی کشور کاهش دما و بارش پیش بینی شده است. ضمن این‌که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های تهران،‌ البرز و قزوین بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود.

روز دوشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده و روز سه شنبه علاوه بر تداوم بارش در سواحلی شمالی، برای مناطقی از استان‌های تهران،‌ قم، قزوین، زنجان، اصفهان، فارس، یزد، کرمان،‌ مرکزی، همدان و کردستان و مناطقی از شرق، شمال شرق، و جنوب شرق بارش باران،‌رعدوبرق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه از افزایش ارتفاع امواج دریای خزر طی فردا به دلیل وزش باد نسبتا شدید خبر داد. اثر این مخاطره متلاطم شدن دریا و افزایش ارتفاع موج بین یک تا 2 متر اعلام شده و سازمان هواشناسی توصیه کرده از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن در دریا جلوگیری شده و تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی انجام شود.