مدارس اردبیل از شنبه بازگشایی می‌شود

گروه سلامت الف،   3990226048

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با تصمیم ستاد ملی کرونا و با پیش‌بینی‌های آموزش و پرورش مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس استان اردبیل نیز از روز شنبه بازگشایی خواهد شد.


احمد ناصری در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: مدیران مدارس طی امروز و فردا با ضدعفونی و گندزدایی مدرسه را برای فعالیت مجدد از روز شنبه آماده می‌کنند تا مدارس تنها برای رفع اشکال و پاسخگوئی معلمان به دانش‌آموزان در حوزه مسایل آموزشی و تربیتی مهیا شود.
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که برخی از دانش‌آموزان از خدمات آموزشی شبکه شاد و حتی شبکه‌های تلویزیونی استفاده نکردند این فرصت فراهم شده تا با حضور معلمان در مدارس عقب‌ماندگی‌های احتمالی جبران شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: از روز شنبه مدیران و عوامل اجرایی و معلمان در مدرسه حاضر خواهند شد تا طبق برنامه درسی پاسخگوی سوالات و اشکالات احتمالی دانش‌آموزان باشند.
ناصری بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری و الزامی نیست و به هیچ وجه مدارس استثنائی و پیش دبستانی بازگشایی نخواهد شد.
وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی خانواده‌ها و حساسیت موضوع ب رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانش‌آموزانی که در مدرسه حاضر می‌شوند استفاده از ماسک، دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به هیچ وجه امکان استفاده از سرویس مدرسه نیز وجود نخواهد داشت.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مدیران و معلمان نیز با مراقبت‌های بهداشتی و در حالی که باید از دستکش، ماسک و اقلام بهداشتی استفاده می‌کنند، در ساعات تعیین شده پاسخگوی نیاز آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان باشند و در آستانه امتحانات پایان سال رفع ایرادات و اشکالات انجام شود.
ناصری به وضعیت قرمز استان در کرونا اشاره کرد و افزود: در صورتی که خانواده‌ها و خود دانش‌آموزان نیازی به حضور در مدرسه نبینند، ضرورت دارد از این امر اجتناب کنند و در شرایط خاص حضور با احتیاط و رعایت موازین بهداشتی امکانپذیر خواهد بود.
در حالی مدارس استان اردبیل از روز شنبه 27 اردیبهشت ماه و به صورت محدود بازگشایی می‌شود که این استان در وضعیت قرمز کرونا به سر می‌برد و ابتلای روزانه بیش از 30 مورد به کروناویروس به ثبت رسیده است.