واکنش IPC به رونمایی تندیس سیامند رحمان

گروه ورزشی الف،   3990225084

  IPC رونمایی از تندیس سیامند رحمان را ادای احترام به پارالمپین پرافتخار ایران و جهان دانست.

به گزارش فارس، وب‌سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارش به برگزاری مراسم رونمایی از تندیس زنده یاد سیامند رحمان پرداخت.

IPC این اقدام را ارزشمند دانست و از آن به عنوان ادای احترام به این پارالمپین پرافتخار یاد کرد.

در متن این گزارش می‌خوانیم: در اقدامی شایسته به منظور ادای احترام به پرافتخارترین پارالمپین، زنده یاد سیامند رحمان، از تندیسی عظیم از این پهلوان در ورودی زادگاهش، اشنویه-ایران، در تاریخ سه شنبه ۲۳ اردیبهشت رونمایی شد. در پایه ی این تندیس توضیحاتی کوتاه از قهرمانی ها و مدال آوری های او درج شده است.  

این مراسم توسط عبدالکریم حسین زاده، نماینده حوزه انتخابی شهرهای اشنویه و نقده و با حضور خانواده سیامند، فرماندار و تعدادی از مقامات شورای شهر اشنویه برگزار شد.

در ادامه این گزارش به بیوگرافی سیامند و افتخارات او اشاره شده و آمده: درگذشت ناگهانی سیامند در ۱۱ اسفند بر اثر ایست قلبی و در ۳۲ سالگی، موجی از ناباوری و اندوه در جامعه ورزش پدید آورد. 

در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در دسته مثبت ۱۰۷ کیلوگرم مردان، وقتی این سوپراستار پاراپاورلیفتینگ سد وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی را شکست و ناباورانه ۳۱۰ کیلوگرم را بالای سر برد، در سرخط خبرها قرار گرفت. 

رحمان ورزش حرفه ای را با یک مدال طلا در بازی های جهانی جوانان IWAS در سال ۲۰۰۸ در آمریکا آغاز و در سال ۲۰۱۰ سه مدال دیگر - دو عنوان جهانی در لیبی و مالزی و یک مدال طلای آسیایی در گوانگجوی چین- را کسب کرد.
او در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، در دسته مثبت ۱۰۰ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۸۷.۵ کیلوگرمی باری دیگر رکورد جهان را شکست و مدال طلا را بر گردن آویخت. ماحصل مسابقات آزاد بین المللی اردن در سال ۲۰۱۱ یک مدال طلای دیگر برای او بود.  او در همان سال در امارات، رکورد جهانی خود را مجددا شکست و در بازی های جهانی IWAS وزنه ۲۹۱ کیلوگرمی را بلند کرد. 

دارنده دو مدال طلای بازی های پارالمپیک در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو، برای تصاحب سومین طلای پیاپی خود در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌شد. این ورزشکار ایرانی ۳ مدال طلای بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا را نیز در کارنامه خود داشت.