قربانیان کرونا در انگلیس از ۴۰ هزار نفر عبور کرد

گروه جهان الف،   3990223120

طبق اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، مجموع قربانیان کرونا در انگلستان از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد که بیشترین تعداد در میان کشورهای اروپایی است.

به گزارش فارس، دفتر آمار ملی انگلیس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که مجموع آمار قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در انگلیس از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، آمار و ارقام رسمی همچنین نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر از ساکنان خانه‌های سالمندان انگلیس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

طبق این گزارش، تا تاریخ ۹ می (۲۰ اردیبهشت ماه)،  ۳۵ هزار و ۴۴ مرگ و میر مرتبط با کروناویروس در انگلستان و ولز ثبت شده است و با افزوده شدن جدیدترین آمار و ارقام مربوط به اسکاتلند و ایرلند شمالی، مجموع آمار و ارقام قربانیان کرونا در بریتانیا به ۴۰ هزار و ۱۱ نفر رسید.

این آمار و ارقام، همچنان انگلیس را در رتبه اول کشورهای اروپایی با بیشترین قربانیان کرونا حفظ کرده است و ایتالیا با ۳۰ هزار و ۷۳۹ مورد فوتی، اسپانیا با ۲۶ هزار و ۷۴۴ مورد فوتی و فرانسه با ۲۶ هزار و ۶۰۴ مورد فوتی در رده‌های بعدی کشورهای اروپایی با بیشترین آمار مرگ و میر مرتبط با کرونا قرار دارند.

روزنامه گاردین آمار و ارقام مربوط به قربانیان کرونا در کشورهای اروپایی را بر اساس اطلاعات دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش کرد و سپس نوشت که آمار تلفاتی که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه می‌دهد، در اغلب موارد، مرگ و میرهایی را شامل نمی شود که در خانه‌های سالمندان و اقامتگاههای خصوصی به وقوع می‌پیوندد.

این آمار و ارقام در حالی منتشر شده است که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته (دوشنبه) طی سخنرانی خود ضمن ابراز امیدواری برای یافتن راهی برای درمان کرونا گفت که هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده بتوانند واکسن کرونا را پیدا کنند.

وی در این خصوص گفت: «هیچ تضمینی برای ساخت واکسن کرونا وجود ندارد زیرا هم‌اکنون بعد از گذشت ۱۸ سال، هنوز واکسنی برای سارس نداریم. آنچه می‌توانم بگویم این است که بریتانیا در صدر فعالیت‌های بین‌المللی برای دستیابی به واکسن قرار دارد».