بایدن الحاق کرانه باختری و غور اردن را رد و راه حل ۲ کشوری را تایید کرد

گروه جهان الف،   3990218069

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در این رقابت‌ها تلاش خواهد کرد تا دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن را بازگشایی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه تحلیلی - خبری المانیتور، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در بیانیه‌ای بر ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور بازداشتن این رژیم از اقدامات یکجانبه‌ای که راه حل تشکیل دو کشور را به نابودی خواهد کشاند، تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که تحقق صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی باید اولویت آمریکا در ازسرگیری گفت‌وگوها با فلسطینیان باشد و رژیم صهیونیستی را هم تحت فشار قرار دهد تا دست به اقداماتی یکجانبه نزند که به راه حل تشکیل دو کشور ضربه زده و آن را به نابودی بکشاند.

بایدن بار دیگر متعهد شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کنسولگری کشورش در قدس شرقی را بازگشایی کرده و برای بازگشایی دفتر نمایندگی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن و ازسرگیری کمک‌های اقتصادی و امنیتی به طرف فلسطینی تلاش کند.

نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، کشورش بر اسرائیل برای منع الحاق منطقه اغوار، بحرالمیت و شهرک‌های کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی و به خطر انداختن راه حل دو کشوری فشار وارد خواهد کرد.