وزیر صمت: تولید خودرو افزایش می‌یابد

گروه اقتصادی الف،   3990215192

وزیر صمت گفت: در سال ۹۹ برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی شده و بر روی قیمت‌گذاری نیز نظارت خواهیم کرد.

به گزارش مهر، رضا رحمانی در خصوص جلسه با کمیسیون تولید ملی مجلس، گفت: در این جلسه آثار اقتصادی کرونا و برنامه های سال ۱۳۹۹( سال جهش تولید) مورد بررسی قرار گرفت و ما نیز برنامه‌های خود را در این حوزه ها برای نمایندگان محترم توضیح و شرح دادیم.

وی با بیان اینکه برای کمک به کسب و کارها در شرایط پساکرونا مجموعه ای از اقدامات باید انجام شود، گفت: کمک های جبرانی دولت به واحدهای تولیدی و کسب و کارهای آسیب دیده از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که در دستور کار برای اجرا و پیگیری است.

بسیج همه منابع و امکانات کشور برای تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه راه حل اصلی مشکلات، توجه به حوزه تولید است، اضافه کرد: تولید باید در اولویت قرار بگیرد و همه منابع و امکانات کشور برای تولید بسیج شوند.

رحمانی با یادآوری اینکه کشور دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولید است، گفت: برخی بخش ها از جمله معدن، مسکن و.. پیشران و موتور تولید هستند که می توانند بخش عمده ای از نیازها را تأمین و برطرف کنند.

وی تامین مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را نکته ای مهم و حائز اهمیت در تحقق جهش تولید دانست و افزود: با پیگیری‌های انجام شده باید این مهم تحقق یابد و در این راستا به دنبال روش‌های نوین تامین مالی مانند استفاده از بازار سرمایه نیز هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در برخی حوزه‌ها مانند خودرو، لوازم خانگی و پوشاک ظرفیت‌های خوبی داریم و هر چقدر که تولید را در این حوزه ها افزایش بدهیم، بازار مصرف لازم را داریم و می توانیم به صادرات هم نگاه کنیم.

اعلام آمادگی واحدهای تولیدی، مدیران و کارگران برای تحقق جهش تولید

رحمانی با اعلام آمادگی واحدهای تولیدی، مدیران و کارگران حوزه تولید برای تحقق شعار جهش تولید، تصریح کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی کشور موضوع مهمی است که در دستور کار قرار دارد و تامین مالی نیز اولویت مهم دیگری به شمار می رود. در کنار همه اینها به دنبال تسهیل امور و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان کشور نیز هستیم.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در هر رشته ای از صنعت و معدن امکانش باشد جهش تولید را پیگیری می کنیم، با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی سال گذشته (سال رونق تولید) ایجاد شده است امسال می توانیم این ظرفیت‌ها را شکوفاتر و فعال تر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص خودرو، نیز بیان کرد: قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ضوابط و مقررات انجام می‌شود و فعلاً قیمتی برای سال ۱۳۹۹ تعیین نشده است. البته پارسال افزایشی در قیمت خودرو در کارخانه نداشتیم، اما بازار خودرو تلاطم های زیادی داشته است و امسال نیز برای افزایش تیراژ تولید برنامه‌ریزی شده است و بر روی قیمت‌گذاری نیز نظارت می‌کنیم تا قیمت‌ها معقول و منصفانه باشد و اجحافی بر مصرف کنندگان وارد نشود.