نماینده عراقی: اعزام نیروهای جدید آمریکایی، موجب انفجار خشم مردم می‌شود

گروه جهان الف،   3990212119

یک نماینده عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که اعزام نیروهای جدید آمریکایی در تابستان پیش رو، بی اعتنایی کامل به خواسته مردم این کشور است.

به گزارش  فارس، «کریم علیوی» نماینده عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در خصوص اعزام نیروهای جدید آمریکایی به این کشور در تابستان سال جاری هشدار داد.

او به وبگاه المعلومه گفت که سخن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر افزایش نیروهای این کشور در عراق در خلال تابستان، مقابله با خواسته پارلمان است که خواهان اخراج تمامی این نیروها و پایان حضورشان در عراق شده است.

علیوی افزود: «تصمیم آمریکا برای افزایش نیروهای خود در عراق مقابله با اراده کشور است و این اقدام به زودی موجب انفجار خشم مردم می‌شود و دولت آمریکا باید بداند که تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای خارجی برگرفته از خواسته ملی و مردمی است».

ارتش آمریکا در ششم اردیبهشت در بیانیه‌ای از طرح تابستانه اعزام نظامیان به عراق خبر داد و اعلام کرد که تیپ دوم رزمی، لشکر هوابرد هشتاد و دوم مستقر در پایگاه فورت براگ کارولینای شمالی به عراق اعزام خواهند شد.

به گفته منابع عراقی در حال حاضر نیروهای آمریکایی در عراق در سه پایگاه محدود شده‌اند. بخشی اندک از آنها در پایگاه التاجی و بخش دیگر در دو پایگاه‌ عین الاسد در استان الانبار و پایگاه الحریر در اربیل هستند.