قوانین تازه اسکار اعلام شد

گروه فرهنگی الف،   3990210148

آکادمی علوم و فنون سینمایی اسکار با توجه به کرونا و ممنوعیت فعالیت‌های سالن‌های سینمایی قوانین تازه‌ای را خیلی قبل‌تر از زمان برگزاری مراسم وضع کرده است، آیا مسئولین جشنواره فجر هم از الان باید فکری کنند یا خیر؟

قوانین تازه اسکار اعلام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، شیوع ویروس کرونا منجر به بسته شدن سالن‌های سینما در سراسر جهان شد. همین موضوع به طور چشمگیری جشنواره‌های سینمایی دنیا را تحت الشعاع خود قرار داد، به شکلی که بسیاری از جشنواره‌های سینمایی عملاً اعلام کردند که امسال برنامه‌ خود را برگزار نمی‌کنند.

باتوجه به اینکه مراسم اسکار در ابتدای سال میلادی بعدی قرار دارد و معلوم نیست تا آن موقع سرنوشت این ویروس و شیوع آن به چه صورت باشد، مراسم اسکار اعلام کرده است که فیلم‌های سینمایی که در این مدت در فضای مجازی اکران می‌شوند نیز می‌توانند در این مراسم شرکت کنند و به ر قابت با رقبای خود بپردازند.

آکادمی تأیید کرده است که این اتفاق برای امسال است و برای سال‌های آتی شرایط به صورت قبل خواهد بود. آنان نیز اشاره کردند که البته نمایش روی پرده بهترین شیوه‌ای است که در آن می‌توان جادوی سینما را آشکار کرد اما شرایط فعلاً تماشای فیلم را در بیرون از سالن‌های سینما ایجاب کرده است.

حالا باید دید که جشنواره فیلم فجر در امسال چه رویکردی را اتخاذ می‌کند؟ آیا مدیران سینمایی کشور در حال حاضر به فکر حل مسأله برای بهمن ماه امسالند یا خیر؟

نود و سومین دوره اهدای جوایز آکادمی اسکار 28 فوریه 2021 برگزار می‌شود.