سورنا ستاری: یکی از دروغ‌ها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است

گروه اجتماعی الف،   3990210137 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از بزرگترین دروغ‌ها علیه جمهوری اسلامی، موضوع «فرار مغزها» است.

سورنا ستاری: یکی از دروغ‌ها علیه جمهوری اسلامی موضوع فرار مغزها است

به گزارش مهر، جلسه ۱۳۰ ستاد راهبری اجرای نقشۀ جامع علمی کشور، به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد و گزارش از بررسی وضعیت مهاجرت نخبگان توسط دکتر قدسی‌پور معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد.

وی با اشاره به بازگشت جمع زیادی از نخبگان کشور در سال‌های پس از انقلاب اسلامی گفت: باید این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد که جمع کثیری از نخبگان علی‌رغم همۀ مشکلات کشور، خواهان بازگشت به کشور هستند.

ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور هم در این‌باره گفت: اردیبهشت ۱۳۹۸ گزارشی در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که این گزارش باید مبنای بررسی وضعیت نخبگان کشور قرار گیرد.

وی افزود: یکی از بزرگترین دروغ‌ها علیه جمهوری اسلامی، موضوع «فرار مغزها» است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «رصدخانۀ مهاجرت ایران» تأسیس شده و به‌زودی گزارش فعالیت این مرکز علمی ارائه خواهد شد.

وی افزود: کلیۀ آمار و ارقام مربوط به نخبگان کشور به‌صورت دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و نتایج در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

ستاری گفت: حدود یک‌درصد از دانشجویان کشورمان در خارج از کشور به تحصیل اشتغال دارند و با توجه به آمار سایر کشورها، این رقم اصلاً قابل توجه نیست.

وی افزود: اما همان‌گونه که اشاره شد، آمار بازگشت نخبگان و متخصصان، مطلوب نیست و باید در این زمینه کار بیشتری انجام شود.