فروردین ماه چند خودرو تولید شد؟

گروه اقتصادی الف،   3990206196

بررسی آمارهای منتشره رسمی سامانه کدال حاکی از تولید ۲۲ هزار و ۹۹۸ دستگاه خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در فروردین ماه امسال است.

به کزارش ایرنا، از این تعداد ۱۵ هزار و ۶۹۴ دستگاه سهم ایران خودرو و هفت هزار و ۳۰۴ دستگاه سهم سایپا بوده است.

برپایه این گزارش، در ماهی که گذشت ایران خودرو موفق به تولید ۱۱ هزار و ۱۲۰ دستگاه خودرو در گروه پژو، یکهزار و ۷۳۶ دستگاه خودرو در گروه سمند، ۲۷۸ دستگاه رانا، یکهزار و ۷۲۲ دستگاه دنا، ۴۲۳ دستگاه هایما و ۴۱۵ دستگاه خودرو در گروه وانت و سایر محصولات شد.

همچنین سایپا توانست سه هزار و ۵۶۲ دستگاه پراید و سه هزار و ۷۴۲ دستگاه تیبا تولید کند.

مقایسه آمارهای این دو خودروساز با اسفند ماه پارسال کاهش فاحشی را نشان می‌دهد به طوری که در ماه پایانی سال گذشته، ایران خودرو ۳۵ هزار و ۹۵۳ دستگاه و سایپا ۲۳ هزار و ۶۹۶ دستگاه تولید داشتند؛ این افت ناشی از تعطیلات نوروز و تعطیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

پارسال در سبد تولیدی ایران خودرو محصولاتی همچون سوزوکی گراند ویتارا، تندر (ال ۹۰)، دانگ فنگ و پژو ۲۰۰۸ و در گروه سایپا خودروهایی همچون آریو، چانگان و سراتو به چشم می خورد که فروردین ماه تولید نشدند.

بررسی آمارهای دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در سال ۹۸ در مجموع ۸۳۱ هزار و ۳۳۴ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۷ افت ۱۳ درصدی نشان می‌دهد.