چگونه اقامت استرالیا را بگیریم

گزارش بازرگانی،   3990206029

اگر در شغل خود حرفه‌ای هستید می‌توانید برای اقامت استرالیا ویزا دریافت کنید. همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته باشید، با داشتن شرایط ویژه می‌توانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید. البته راحت‌ترین روش برای اقامت استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. ویزای کار و سرمایه‌گذاری در استرالیا به شما امکان می‌دهد برای مدت 5 سال در این کشور زندگی کنید.

دریافت ویزای اقامت استرالیا

این ویزا به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ دغده‌ای بتوانید به طور دائم در استرالیا مستقر شوید. البته برای داشتن تابعیت، 4 سال زندگی در این کشور لازم است. فقط در این صورت می‌توانید برای دولت استرالیا درخواست تابعیت ارسال کنید. با وجود این شرایط می‌توانید اعضا خانواده را به استرالیا ببرید. البته قبل از دریافت ویزا باید در مورد معیارهای واجد شرایط بودن و مزایای آن اطلاعات کافی داشته باشید.

مزایای دریافت استرالیا

  • امکان کار و زندگی در استرالیا برای شما و اعضاء خانواده فراهم می‌شود.

  • آموزش رایگان برای فرزندانتان تا سن مشخصی فراهم است.

  • می‌توانید از استرالیا برای بستگان و خانواده خود حمایت مالی داشته باشید.

  • قادر به استفاده از امکانات رفاهی و بهداشتی برای خود و اعضاء خانواده هستید.

ضوابط واجد شرایط بودن برای اقامت استرالیا

البته دریافت ویزای اقامت استرالیا کار راحتی نیست و به هر کسی داده نمی‌شود. مهم‌ترین شرایط دریافت این ویزا عبارت است از:

  1. سن شما باید زیر 45 سال باشد

  2. باید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید. در این آزمون باید نمره‌ی خوبی را کسب کنید. البته اگر بخواهید از طریق سرمایه‌گذاری وارد این کشور شوید، نسبت به آن سخت‌گیری کمتری می‌شود. با این حال باز هم باید در آزمون شرکت کنید.

  3. داشتن شغلی که در لیست MLTSSL باشد، الزامیست.

  4. داشتن مهارت کافی در زمینه‌ی شغل ضرورت دارد. همچنین باید مدارکی مبتنی بر مهارت و سوابق تحصیلی خود ارائه دهید.

  5. باید مدارکی دال برای سلامت روانی و جسمانی خود ارائه دهید.

نحوه‌ی ارائه درخواست ویزا اقامت استرالیا

قبل از درخواست ویزای استرالیا، ابتدا صلاحیت و شرایط شما بررسی می شود. پس از تایید مهارت شما ارزیابی می شود. مرجع تعیین شده برای بررسی درخواست شما، چندین مرحله را پشت سر می‌گذارد تا برای شما ویزای اقامت استرالیا صادر شود.

برای دریافت ویزا باید 4 مرحله‌ی زیر را پشت سر بگذارید:

مرحله 1: ابتدا واجد شرایط بودن یا نبودن خود را بررسی کنید.

مرحله 2: مدارک و شرایط خود را برای ارزیابی مهارت به مرجع تعیین شده دولت استرالیا ارسال کنید.

مرحله 3: باید دلایل علاقه‌ی خود برای مهاجرت به استرالیا را ذکر کنید.

مرحله 4: برای ارائه‌ی درخواست باید به صورت آنلاین مدارک خود را ارائه دهید.

شرایط دریافت اقامت استرالیا

برای دریافت ویزای اقامت استرالیا باید از بین تمامی شرایط (تحصیلی، شغلی، آزمون زبان انگلیسی و میزان سرمایه) حداقل 65 امتیاز را کسب کنید. انتخاب نهاد ارزیابی کننده‌ی مهارت و مدارک اهمیت زیادی دارد. اگر قصد دارید از طریق ویزای تحصیلی وارد استرالیا شوید، باید مدارک را برای یکی از دانشگاه‌های استرالیا ارسال کنید.

اگر قصد دارید از کار و سرمایه‌گذار اقامت این کشور را دریافت کنید، باید به سراغ شرکت‌ها و کارفرماهای استرالیا بروید. پس از ارزیابی تجربه کار و سوابق تحصیلی، برای دریافت ویزا، درخواست را باید به وزارت امور خارجه استرالیا ارسال کنید.

بعد از بررسی و براساس امتیاز دریافت شده، درخواست شما بررسی می‌شود. طی مدت 2 ماه باید مرحله‌ی نهایی را ثبت کنید و منتظر دعوتنامه از سوی این کشور باشید. ویزای شما بعد از ارسال مدارک پزشکی ارسال می‌شود.

درباره ویزای استرالیا و زمان پردازش دقیق

زمان پردازش دقیق درخواست ویزای استرالیا بسته به سرعت عمل شماست. البته مراحل زیر باید طی شود:

  1. ارزیابی مهارت

ابتدا باید پیشینه‌ی تحصیلی و تجربه‌ی کاری شما ارزیابی شود. این کار معمولاً بسته به نوع مهارت و میزان تحصیل صورت می‌گیرد. اگر همه‌ی مدارک را همزمان ارسال کنید، سریع‌تر ارزیابی می‌شوند. اما به طور معمول مدارک بین 45 – 60 روز کاری مورد بررسی قرار می‌گیرند.

  1. طی کردن مرحله مرحله EOI

در این مرحله باید علاقه‌ی خود را به یکی از مهارت‌های شغلی در کشور استرالیا مشخص کنید. در همین مرحله نمره‌ی صلاحیت شما مشخص می‌شود. در صورتی که نمرات بالاتری را دریافت کنید، شانس شما برای پذیرش بالا می‌رود. زمان پردازش هم به نمره‌ی شما بستگی دارد.

  1. درخواست ویزا

زمان درخواست ویزا استرالیا باید درخواست ویزا را به DIBP ارسال کنید. DIBP وزارت مهاجرت و حفاظت از مرزها در این کشور است. این کار معمولاً 2 ماه پس از ارسال مدارک انجام می‌شود. در صورتی که قرار است اعضاء خانواده را با خود به استرالیا ببرید، باید جزئیات و اطلاعات آن‌ها را اضافه کنید.

  1. تاییدیه پزشکی

بعد از اینکه مدارک را ارسال کردید و تاییدیه‌ی اول برای شما صادر شد، باید برای دریافت گواهی سلامت جسمانی و روانی اقدام کنید. این کار کمک می‌کند تا مدارک را با سرعت بیشتری برای روابط عمومی بررسی درخواست ویزا ارسال کنید.

  1. تایید ویزا

پس از ارسال مدارک لازم، DIBP تحقیقات دقیق را دنبال می‌کند. هنگامی که جزئیات رضایت بخش باشد، ویزا را در مدت 3 تا 5 ماه به شما اعطا می‌کند.

  1. آماده شدن برای اقامت استرالیا

حالا شما فرصت دارید تا طی مدت 6 ماه به کشور استرالیا مهاجرت کنید. البته این کار بعد از دریافت تاییدیه‌ی ویزا انجام می‌شود.

معیارهای اقامت استرالیا برای متقاضیان

صلاحیت: اگر مدرک معتبر در سطح جهانی داشته باشید، با درخواست شما سریع‌تر موافقیت می‌شود.

میزان تسلط بر زبان انگلیسی: با شرکت در آزمون آیلتس باید حداقل نمره‌ی 6 را کسب کنید.

راه های درخواست ویزای استرالیا

برای اقامت استرالیا و دریافت ویزا می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:

  1. ویزا مستقل ماهر و فرعی 189

این ویزا برای کسانی مناسب است که قصد فعالیت اقتصادی در استرالیا را دارند. در عین حال باید در یکی از مشاغل مورد نیز کشور استرالیا مهارت کافی را داشته باشید. پس باید ثابت کنید که در شغل خود ماهر هستید.

  1. ویزای 491 ماهرانه کار منطقه‌ای (موقت)

ویزای زیرکلاس 491 به شما امکان می‌دهد تا به مدت 5 سال در استرالیا زندگی و کار کنید. البته باید توسط یکی از ایالت‌های استرالیا پذیرش شوید تا به شما این ویزا داده شود.

  1. ویزای کارآفرینی 188

یکی دیگر از راه‌های دریافت ویزای استرالیا، سرمایه‌گذاری است. با داشتن حداقل 200 هزار دلار می‌توانید سرمایه گذاری در استرالیا را شروع کنید. قبل از این کار، درخواست را برای DIBP ارسال می‌کنید. سپس این ارگان با بررسی شرایط و تایید آن، به شما اجازه ورود به خاک استرالیا را می‌دهد.