هشدار آبگرفتگی و برخورد صاعقه در برخی مناطق کشور

گروه اجتماعی الف،   3990131139

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ تا پایان هفته دما به صورت تدریجی در اغلب مناطق کشور افزایش می‌یابد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور خصوصاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و باران، رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق هم بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی افزود: روز سه‌شنبه 2 اردیبهشت ناپایداری‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود اما این رگبار باران در سایر مناطق کشور تداوم دارد. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، جنوب کشور و برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق هم بارش تگرگ خواهیم داشت.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 4 اردیبهشت در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از شرق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در اغلب مناطق کشور تا پایان هفته دما به صورت تدریجی افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در برخی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و وزش باد موقت نیز در تهران داریم. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 5 درجه خواهد بود.

وی افزود: امروز در تهران آسمان نیمه‌ابری، جهت باد شمال غربی و سرعت آن 7 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 32 درصد است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی هشدار داد: در مناطقی که ذکر شد طی روزهای آینده احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه پیش‌بینی و توصیه می‌شود توقف و اطراف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام نشود، صعود به ارتفاعات متوقف شود ضمن آنکه محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش‌های گلخانه‌ای در دستور کار باشد.