چند روش برای مخفی کردن عکس در موبایل

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3990130057

شاید برایتان پیش آمده باشد که بنا به هر دلیلی تمایل داشته باشید که برخی از عکس های موجود در گوشی موبایل خود را مخفی یا پنهان کنید. در این مقاله قصد داریم که چند روش کارآمد مخفی کردن عکس در اندروید را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چند روش برای مخفی کردن عکس در موبایل

بدون شک کمتر فردی مایل است تا سایر افراد تلفن هوشمند آن را مشاهده کنند. زیرا گاهی محتوا شخصی وجود داشته که حاضر نیست دیگر افراد از آن مطلع شوند. در این بین باید به عکس های شخصی اشاره کرد که بسیاری به آن حساس بوده و راضی نیستند افشا شود یا دردسترس کسی قرار گیرد.

به نوعی عکس ها یکی از چند محتوای مهمی برای افراد است که نمی خواهند برملا شود و در صورت تمایل آن را به افرادی نشان دهند. به نوعی بحث امنیت میان است و ما در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه مخفی کردن عکس در گوشی هوشمند اندرویدی آشنا سازیم. 

نحوه مخفی کردن عکس در گوشی اندرویدی

متأسفانه، در سیستم عامل اندروید هیچ گونه گزینه امنیتی داخلی برای پنهان کردن عکس‌ها وجود ندارد. با این حال، بسیاری از سازندگان دستگاه‌های اندرویدی، برخی ویژگی‌های حریم خصوصی دارند که به شما کمک می‌کند عکس‌ها و سایر فایل‌های خود را به راحتی مخفی کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید از قسمت آرشیو در گوگل فوتوز نیز استفاده کنید.

نحوه آرشیو عکس در گوگل فوتوز

اگر از گوگل فوتوز در گوشی اندرویدی خود استفاده می‌کنید همیشه می‌توانید از قسمت آرشیو برای مخفی کردن عکس‌هابی استفاده کنید که ترجیح می‌دهید دیگران به طور تصادفی از صفحه اصلی پیدا نکنند. این نکته را باید یادآوری کرد که این عکس‌ها همچنان از طریق آرشیو، آلبوم و نتایج جستجو قابل دسترسی خواهند بود. اما چگونه تصاویر را در گوگل فوتوز آرشیو کنیم:

۱. عکس‌هایی که می‌خواهید آرشیو شوند را پیدا کنید. روی عکس تپ کنید و انگشت خود را چند ثانیه روی آن نگهدارید. پس از آن تمام عکس‌هایی که می‌خواهید مخفی شوند را انتخاب کنید.

۲. سه نقطه عمودی در گوشه بالای سمت راست را لمس کرده و از منوی کشویی گزینه‌ی Move to archive  را انتخاب کنید.

۳. پس از انتقال عکس‌ها به آرشیو، روی کلمه Done تپ کنید.

شما می‌توانید با لمس کردن منوی همبرگری شکل در گوشه‌ی بالا سمت چپ و سپس تپ کردن روی Archive به این عکس‌ها دسترسی پیدا کنید. برای بازگرداندن تصاویر به صفحه اصلی گوگل فوتوز، تصویر مورد نظر را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. سپس روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست تپ کنید و Unarchive را انتخاب کنید.

چگونه عکس ها را در گوشی های سامسونگ مخفی کنیم

اگر یک گوشی سامسونگ مانند گلکسی اس10 دارید پس خوش‌شانس هستید زیرا یک حالت مطمئن و ایمن برای حفظ حریم عکس‌ها و فیلم‌های شخصی شما وجود دارد.

۱. اپلیکیشن Settings را باز کرده و گزینه‌ی Biometrics and Security را لمس کنید. سپس پوشه ایمن (Secure Folder) را پیدا کرده و روی آن تپ کنید.

۲. در این قسمت، ممکن است از شما خواسته شود وارد حساب خود شوید و با شرایط و ضوابط موافقت کنید.

۳. اکنون می‌توانید پوشه ایمن خود را پیکربندی کنید و درباره نمایش یا عدم نمایش آن در کشوی برنامه، نحوه‌ی دسترسی و اینکه می‌خواهید هنگام خاموش شدن صفحه، پوشه به طور خودکار قفل شود یا خیر تصمیم بگیرید.

۴. توصیه می‌کنیم پوشه را با اثر انگشت خود قفل کرده و آن را طوری تنظیم کنید که هنگام خاموش شدن صفحه، به طور خودکار قفل شود.

۵. اپلیکیشن Gallery را باز کرده و عکسی که می‌خواهید مخفی شود را پیدا کنید.

۶. روی تصویر تپ کنید و انگشت خود را روی آن نگهدارید تا عکس انتخاب شود. سپس روی سه نقطه عمودی در گوشه‌ی بالای سمت راست تپ کنید.

۷. گزینه Move to Secure را از منوی کشویی انتخاب کنید تا فرایند انتقال عکس‌ها انجام شود.

هروقت هم بخواهید عکس‌ها را از حالت مخفی بیرون بیاورید باید آن‌ها را در اپلیکیشن گالری در پوشه امن پیدا کنید. پس از آن باید روی یک عکس تپ کرده و برای چند ثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید و سپس سه نقطه عمودی در گوشه‌ی بالای سمت راست را لمس کرده و هر عکسی که می‌خواهید از حالت مخفی خارج شود را انتخاب کنید.

استفاده از اپ Vaulty

یک برنامه رایگان و عالی برای مخفی کردن عکس در گوشی اندروید که برخی ویژگی‌های اضافی و اختیاری به عنوان خرید درون برنامه‌ای هم دارد. شما  می‌توانید عکس یا فیلم را در گاوصندوق خود قرار دهید. دسترسی به تصاویر فقط با وارد کردن پین یا گذرواژه امکن‌پذیر خواهد بود. یک نسخه پشتیبان خودکار، اختیاری و آنلاین وجود دارد که عکس‌های شما را رمزگذاری می‌کند و آن‌ها را در فضای ابری بارگذاری می‌کند.

با تمام این موارد شما می توانید به راحتی عکس را در گوشی اندرویدی خود مخفی کنید تا فرد دیگری به آن دسترسی پیدا نکند.