انتقاد شدید قهرمان تیم ملی از وزارت ورزش و جوانان

گروه ورزشی الف،   3990129038
انتقاد شدید قهرمان تیم ملی از وزارت ورزش و جوانان

دارنده مدال برنز میکس بازی‌های آسیای جاکارتا گفت: بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا که به خاطر استخدام در اداره کل ورزش جوانان استان زنجان از تیم ملی دور بودم تا پس از استخدام دوباره به تیم ملی برگردم اما این اداره کل نه تنها شرایط استخدامی من را فراهم نکرد بلکه طی این مدت من را سرکار گذاشت.

فرشته قربانی، دارنده مدال برنز میکس بازی‌های آسیای جاکارتا در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت استخدام خود  در اداره کل ورزش جوانان استان زنجان پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار کرد: بعد از بازی‌های آسیایی تمام تلاشم بر این بود که بر اساس بخشنامه‌ای که رئیس جمهور اعلام کرده بود که مدال آوران می‌تواند در ارگان‌های دولتی استخدام شوند در اداره کل وزرش جوانان استان زنجان استخدام شوم و سپس دوباره به تیم ملی برگردم اما در طی دو سال گذشته نه تنها اداره کل همکاری لازم را درباره استخدام من نداشت بلکه طی این مدت من را سر کار گذاشته بود.

وی گفت: زمانی که برای استخدام در اداره کل ورزش جوانان به این اداره کل مراجعه کردم به من گفت چون رشته شما معماری است بهتر  است به دنبال زمینه استخدام خود در شهرداری یا سایر ارگان‌هایی که با رشته شما مطابقت دارد باشید. گفتم حاضرم حتی با دیپلم من را استخدام کنید و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. آنها به من گفتند شما سعی کنید به سایر ارگان‌ها نیز سر بزنید اما مطمئن باشید زمینه‌های استخدام شما در اداره کل حتمی است. متاسفانه در طی دو سال و اندی که از بازی های آسیایی جاکارتا می‌گذرد برای استخدام در تمام ارگان‌هایی که در زنجان بود سر زدم اما آنها به من گفتند که چون شما ورزشکار حرفه‌ای هستید باید در جایی استخدام شوید که بتواند با شرایط شما مشکلی نداشته باشند. تنها جایی که برای من مناسب است اداره کل ورزش جوانان زنجان بود که آنها متاسفانه در این مدت نسبت به من کم لطفی داشتند و متوجه شدم که در طی این مدت من را سر کار گذاشته بودند.

عضو تیم ملی کامپوند زنان خاطر نشان کرد: هدفم این بود که بعد از استخدام در اداره کل ورزش جوانان استان زنجان با انگیزه بیشتری به تیم ملی برگردم و ورزش حرفه‌ای خود را دوباره شروع کنم اما واقعا این رفتار اداره کل ورزش جوانان استان زنجان انگیزه را در من از بین برد و دیگر تمایلی برای برگشت به تیم ملی ندارم. بهترین انگیزه یک ورزشکار حرفه‌ای این است که مدالی کسب کند تا بتواند در یک ارگان دولتی استخدام شود اما وقتی این زمینه‌ها در اداره کل ورزش جوانان استان زنجان فراهم نشد دیگر چه انگیزه‌ای برای من باقی می‌ماند که دوباره به روند حرفه‌ای خود در تیم ملی ادامه دهم.

قربانی اضافه کرد: در حال حاضر تجهیزات تیر و کمان به حدی گران است که تامین آن برای یک کماندار امکان پذیر نیست. ما هر بار برای تهیه یک تیر باید ۲۵۰ هزار تومان هزینه کنیم و این برای من امکان پذیر نیست. وقتی درآمدی برای یک کماندار وجود نداشته باشد شرایط برای کار کردن در تیم ملی برای او نخواهد بود. من به سختی تلاش می‌کردم تا بعد از استخدام دوباره بتوانم با انگیزه بیشتری به تیم ملی برگردم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم اما واقعا این انگیزه از بین رفت. من فکر می‌کنم چیزی که حق ماست اداره کل ورزش جوانان استان زنجان به راحتی از آن گذشت.

وی در پایان گفت: در طی ۵ سالی که عضو تیم ملی کامپوند بودم در مسابقات آسیایی و وردکاپ صاحب عناوین زیادی بودم و دوست داشتم این افتخارات را دوباره تکرار کنم. قطعا اگر زمینه‌های استخدام من فراهم نشود قصد رفتن از ایران را دارم. دراین زمینه نیز کارهای خود را انجام داده‌ام که متاسفانه به خاطر ویروس کرونا شرایط خروجم از ایران فعلا فراهم نشده است. من به تیم ملی عرق دارم اما به خاطر عدم همکاری اداره کل ورزش جوانان استان زنجان در طی این مدت دیگر دوست ندارم به تیم ملی برگردم و برای کشور افتخار آفرینی کنم.