کاهش امیدوارکننده‌ آمار ابتلا به کرونا در استان مرکزی

گروه سلامت الف،   3990129034

استاندار مرکزی گفت: آمارهای روزهای اخیر در خصوص مبتلایان به کرونا امیدوارکننده‌ است.

سیدعلی آقازاده در حاشیه افتتاح بخش ICU و رونمایی از تجهیزات خریداری شده برای بیمارستان آیت الله خوانساری اراک از سوی خیر اراکی مقیم کانادا، اظهار کرد: در روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان مرکزی گزارش نشده همچنین تعداد بیماران ترخیصی بسیار امیدوارکننده و رو به افزایش و تعداد بیماران ورودی به همان اندازه رو به کاهش است.

سیدعلی آقازاده بیان کرد: تمام این اتفاقات مهم به سبب تلاش و همراهی مردم صورت گرفته که انتظار می‌رود مردم این همکاری ها را تا انتهای مسیر حفظ کنند و بخاطر موارد غیرضرور از منزل خارج نشوند تا دوباره با پیک بیماری مواجه نشویم.

وی ادامه داد: در صورت ادامه روند به همین صورت، می‌توانیم تا چند هفته آینده شاهد برگزاری جشن پیروزی بر بیماری کرونا در استان مرکزی باشیم.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان نیز اظهار کرد: میدان جهاد بزرگی در عرصه‌های مختلف برای مبارزه با کرونا که تمام بشریت را درگیر کرده پیش آمد و در دوماه گذشته مردم کشور ایران و استان مرکزی در این میدان جهاد به خوبی درخشیدند و هر کس به اندازه وسع خود اقدامات خوبی انجام داد.

وی ضمن قدردانی از مردم، کادر درمانی، نیروهای مسلح و... افزود: خیرین داخل و خارج استان نیز در این راستا اقدامات خوبی انجام دادند و امروز یکی از خیرین اراکی مقیم کانادا پنج دستگاه ونتیلاتور به استان اهدا کرده‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز پس از گذشت دو ماه تقریبا بر این بیماری ناشناخته مسلط شده‌ایم و شرایط پایدار است البته مردم همچنان باید رعایت الزامات را انجام دهند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: همدلی و هدیه‌های مهربانی از سوی مردم و خیرین و مسئولین در راستای مبارزه با بیماری کرونا، در تاریخ استان ثبت شدنی است، امروز بخش ICU در بیمارستان آیت الله خوانساری افتتاح شد و پنج دستگاه ونتیلاتور این بخش توسط بنیاد خیریه محسنی از خیرین اراک مقیم کانادا تامین شد. پنج دستگاه ونتیلاتور نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان خوانساری اهدا شد.

سیدمحمد جمالیان اضافه کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی، انتظار می‌رود صنایع در راستای مقابله با این بیماری پیش قدم باشند و خیرین را الگو قرار دهند و بیش از گذشته سلامت مردم را حمایت کنند.

وی افزود: سایر وسایل این بخش شامل تخت‌های ICU، پمپ تزریق، ویدیو لارنگوسکوپ و... به مبلغ بالغ بر 500 میلیون تومان از سوی مجمع خیرین تهیه شده همچنین دانشگاه علوم پزشکی نیز بالغ دو میلیارد تومان تجهیزات برای راه‌اندازی این بخش در این بیمارستان هزینه کرده است.