ورود محموله گندم اهدایی هندی‌ها به افغانستان به چابهار

گروه اقتصادی الف،   3990128083

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: اولین کشتی ۷۵ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان، وارد بندر چابهار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار کرد: کشتی نگار از شناورهای کشتیرانی جمهوری اسلامی، حامل ۲۰۳ دستگاه کانتینر ۲۰ فوت است که اولین محموله کمک های بشردوستانه و دهمین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان را حمل می کند و امروز (چهارشنبه ۲۷ فروردین) از بندر کاندلای هند وارد بندر شهید بهشتی شد.

وی افزود: این محموله حدود ۵ هزار تن گندم اهدایی دولت هند به افغانستان است که پس از تخلیه که فرایند آن به سرعت در حال انجام و رو به اتمام است از طریق مرز میلک به افغانستان ترانزیت می شود.

عبدالغفور لیوال؛ سفیر کشور افغانستان در ایران که همزمان با ورود کشتی گندمی و در راس هیاتی از بندر شهید بهشتی و فرایند تخلیه محموله گندم بازدید کرده است، ضمن ابراز خرسندی از ورود اولین محموله گندم اظهار کرد: این اولین محموله از مجموعه ۷۵ هزار تنی گندم است که قرار است از طریق بندر چابهار به افغانستان ترانزیت شود.

 وی از دو کشور دوست هندوستان و کشور دوست و همسایه؛ جمهوری اسلامی ایران در انتقال و ترانزیت گندم در شرایط بسیار سخت، مهم و حساس کنونی که منطقه و جهان از بحران شیوع بیماری کرونا در رنج است؛ تشکر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مستقیم همکاران در جمهوری اسلامی ایران، این گندم هر چه سریعتر به افغانستان برسد.

سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه  به جهت رسیدن اولین محموله به بندر چابهار سفر کرده است، از مسئولین جمهوری اسلامی ایران خصوصا در بندر چابهار در تسریع و تکمیل فرایند تخلیه و بارگیری که موجب رفع نیاز مردم افغانستان در این شرایط به این محموله خواهد شد، تشکر کرد.