یازده شرکت بزرگ بخش خصوصی بررسی کردند: آقای جهرمی موانع را بردارید!/ فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ راه‌حل سریع مشکل اینترنت مردم است

گروه فناوری الف،   3990127097

نشست مشترک سهامداران FCP شرکت حلما گستر تلاش  و نمایندگان ۶۰ شرکت خصوصی دارنده پروانه servco با هدف بررسی راه‌حل‌های برون رفت از چالش‌های اینترنتی کشور از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. 

آقای جهرمی موانع را بردارید!/ فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ راه‌حل سریع مشکل اینترنت مردم است

به گزارش الف به نقل از روابط‌عمومی شرکت حلما گستر تلاش ، مهندس اردشیر منتصری نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت حلما گستر خاورمیانه در تشریح موضوعات بررسی شده و نتایج این نشست گفت: فراگیری ویروس کرونا شرایط خاصی را در کشورهای مختلف از جمله ایران ایجاد کرده و باعث خلق نیازهای جدید و گسترده مبتنی بر شبکه‌ اینترنت شده و مردم به حق، انتظار دارند خدمات اینترنتی با کیفیت و با هزینه مناسب را دریافت کنند.


نایب رئیس هیئت مدیره شرکت حلما گستر خاورمیانه  ادامه داد: دورکاری، خرید اینترنتی مایحتاج روزانه، آموزش مجازی، خدمات مالی بانکی ، بازی و سرگرمی از مهم‌ترین دلایل تشدید مصرف و افزایش تقاضا برای مصرف اینترنت است.


منتصری به تکمیل شدن ظرفیت فرکانسی اپراتورهای موبایل برای پاسخ‌گویی به نیازهای جدید اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر لزوم فراهم شدن شرایط و زمینه‌های مناسب جهت نقش‌آفرینی تاریخی بخش خصوصی برای کمک به حل معضل دسترسی مناسب مردم به دیتای پر سرعت، تاکید شد. 
وی ادامه داد: همچنین شرکت کنندگان در این جلسه متفق‌القول بودند که تقویت زیرساخت‌های اینترنتی از مهم‌ترین عوامل تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید است.


وی در تشریح راه‌حل‌های مورد بررسی شده نیز توضیح داد: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی و مسئول، رفع فوری موانع و محدویت‌های ناشی از بوروکراسی پیچیده و تو در توی مقابل بخش خصوصی و ترجیح منافع ملی بر منافع بخشی، کوتاه‌ترین و پربازده‌ترین مسیر غلبه بر چالش‌ها و محدودیت‌های موجود است. 
منتصری تاکید کرد: تحقق این مهم در گرو تعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای موبایل و بخش خصوصی است و به باور ما اراده لازم از سوی هر یک از این طرف‌ها برای حل مسئله وجود دارد.  


وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای کسب پروانه فعالیت و بهره‌برداری از فرکانس ۲ هزار و ۳۰۰ مگاهرتز که شرکت حلما گستر تلاش برنده مزایده‌اش بوده است، افزود: با توجه به رویکردهای وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان امیدواریم موانع بهره‌برداری از این فرکانس هر چه سریعتر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برطرف شود .


نایب رئیس هیئت مدیره شرکت حلما گستر خاورمیانه، از اراده سهامداران این شرکت برای استفاده از پتانسیل شرکت‌های دارای مجوز خدمات ارتباطی ثابت (servco) خبر داد و گفت: نفس حضور مدیران ارشد و نمایندگان این شرکت‌ها در جلسات حلما گستر تلاش، زمینه‌سازی برای مشارکت فی‌مابین و استفاده از ظرفیت‌های بالای فنی و علمی این شرکت‌ها است. 


وی در پایان افزود: در این نشست و با توجه به گستردگی کشور عزیزمان ایران و نقش مکمل فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز و فرصت مناسب همکاری صدا و سیما در تعامل با بخش خصوصی پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای با مدیران فنی صدا و سیما و بررسی راهکارهای اجرایی در استفاده بهینه از ظرفیت هردو طیف فرکانسی ۲ هزار و ۳۰۰ و ۸۰۰  و با احترام به حق مالکیت صدا و سیما و وظایف قانونی آن‌ها در ارایه خدمات مناسب مطرح شد.


  گفتنی است  11 شرکت ندا گستر صبا، حلما گستر خاورمیانه(عصر تلکام)، داده‌پردازی فن‌آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسیان، ارتباطات فرزانگان پارس، افرانت، گسترش ارتباطات مبنا، انتقال داده‌های آسیاتک، پارسان لین ارتباطات و توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان به عنوان اعضای کنسرسیوم حلما گستر تلاش فعالیت می‌کنند و سهم عمده ای از خدمات اینترنت پر سرعت ثابت کشور توسط این شرکت‌ها ارایه میگردد .