خبر خوب بیمه سامان برای مسافرین در سفر مانده

گزارش بازرگانی،   3990120041

مدتی است که به دلیل شیوع کرونا، معادلات در دنیا به هم ریخته است. در کنار ابعاد بیماری زایی این مسئله که وضعیت سلامت انسان ها در جوامع بشری را تحت الشعاع قرار داده است، بسیاری از صنایع تعطیل شده اند و بیش از نیمی از مردم دنیا به دلیل حمایت از قطع زنجیره انتقال ویروس خانه نشین شده اند. اما در همان روزهای نخست، اولین صنعتی که بر اثر بیماری کووید 19 آسیب دید، صنعت مسافرت و گردشگری بود.

بسیاری از پروازها لغو شدند و هتل ها و اماکن گردشگری تعطیل شدند. خیلی ها که برنامه ریزی کرده بودند در این ایام به مسافرت بروند، سفر خود را لغو و به زمان دیگری موکول کردند. آژانس های مسافرتی و ایرلاین ها به شدت متضرر شدند و اکثر هواپیماها به آشیانه و پارکینگ هدایت شدند.

اما با توجه به ناگهانی بودن شیوع این بیماری، بسیاری از هموطنان عزیز هم که قبل از همه گیری کرونا به مسافرت رفته بودند امکان بازگشت به کشور را پیدا نکردند و در حال حاضر در خارج از کشور به سر می برند. یکی از پیش بینی های معمول برای هر سفر همراه داشتن بیمه مسافرتی است که در حال حاضر عمده مسافرین از آن استفاده می کنند. اما بیمه مسافرتی این دسته از مسافرین رو به اتمام است و در صورتی که بیمه جدیدی خریداری نکنند، فاقد بیمه نامه خواهند بود. همانطور که می دانیم با توجه به گران بودن نرخ ارز در ایران، خرید بیمه درمانی در خارج از کشور با بسیار پر هزینه خواهد بود و به صرفه نیست. از طرف دیگر، زمان بازگشت این دسته از افراد هم مشخص نیست و نمی دانند تا چه زمان این بلاتکلیفی ادامه خواهد داشت. بنابراین خرید بیمه از طریق آن کشور بسیار سخت خواهد بود.

اما در راستای پاسخ به این نیاز مسافرین، بیمه سامان اقدام به ارائه طرح تمدید این بیمه برای مسافرینی که در کشورهای دیگر هستند و منتظر تا با کنترل بیماری به کشور بازگردند، موده است. برای تمدید بیمه مسافرتی کافی است که به سامانه خرید اینترنتی بیمه مسافرتی سامان مراجعه نمایید و بیمه سفر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.

همچنین طرح های تمدید، هم شامل افرادی می شود که هنوز بیمه نامه معتبر دارند و هم افرادی که بیمه مسافرتی آن ها به اتمام رسیده و اکنون فاقد بیمه نامه هستند. این طرح ها به دو صورت پیوسته و ناپیوسته ارائه شده اند و تا پنجاه هزار یورو، هزینه های درمانی را طبق شرایط بیمه نامه پرداخت خواهند کرد.