تولید روزانه ۵ میلیون ماسک سه لایه در کشور تا سه هفته آینده

گروه سلامت الف،   3990119173

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید روزانه یک میلیون ماسک ۳ لایه در کشور، گفت: پیش بینی می شود ظرف دو سه هفته آینده ظرفیت تولید ماسک سه لایه، روزانه به ۵ میلیون عدد برسد.

 به گزارش مهر، محمدرضا شانه ساز، در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید ماسک، گفت: قبل از بیماری کرونا میزان تولید ماسک سه لایه صنعتی در کشور روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار عدد بود که در حال حاضر این رقم به بالای یک میلیون در روز رسیده است.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری وزارت صمت پیش بینی می‌شود که ظرف دو سه هفته آینده، ظرفیت تولید ماسک سه لایه به ۵ میلیون در روز برسد که در چنین شرایطی زمینه صادرات به کشورهای دیگر نیز مهیا می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تأمین ماسک N۹۵ نیز اظهار کرد: تا قبل از بروز بیماری کرونا ظرفیت تولید روزانه در کشور، زیر ۵ هزار عدد بود که در حال حاضر این رقم به بالای ۱۴۰ هزار عدد رسیده و با افزایش تولید و واردات محموله در اوایل فروردین، نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به خوبی مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید لباس‌های مورد نیاز کادر درمان که در گذشته بسیار محدود بود، با هماهنگی وزارت صمت، دستگاه‌های مرتبط و صنایع نساجی، افزایش یافته و علاوه بر تولید پارچه لباس‌های ایزوله در داخل کشور، ظرفیت تولید به حدود ۵۰ هزار عدد رسید که امیدواریم این میزان افزایش یافته و بتوانیم به صورت کامل پاسخگوی نیاز داخل باشیم.

شانه ساز خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید ماسک صنعتی، تولیدات صنفی نیز با اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی و با نظارت بیشتر در کشور دنبال می‌شود.

به گفته وی، ظرفیت تولید اقلام بهداشتی مانند محلول و ژل های ضد عفونی کننده به ۸ برابر قبل از کرونا رسیده و با توزیع گسترده آن در داروخانه‌ها، کمبودی احساس نمی‌شود.