اسماعیلی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ پیگیری تغییر ساختار انتخابات مجلس و ساختار نظام از ریاستی به پارلمانی در مجلس یازدهم

گروه سیاسی الف،   3990118018

منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم گفت: تغییر ساختار انتخابات مجلس از نظام سنتی به نظام حزبی-استانی و در صورت لزوم تغییر ساختار نظام از ریاستی به پارلمانی را در مجلس یازدهم پیگیری خواهیم کرد.

پیگیری تغییر ساختار انتخابات مجلس و ساختار نظام از ریاستی به پارلمانی در مجلس یازدهم

ولی اسماعیلی نماینده منتخب گرمی در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به الویت های کاری مجلس یازدهم گفت: یکی از اهداف مهم مجلس انقلابی یازدهم گره گشایی از مشکلات اساسی کشور از جمله نگاه انقلابی به تامین معیشت مردم خواهد بود.

وی افزود: هم به دلیل تورم سالهای گذشته و هم شیوع بیماری کرونا در هفته های گذشته، فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم وارد شده است.

وی با بیان اینکه باید مردم را از مشکلات اقتصادی نجات داد، افزود: مجلس یازدهم باید در این زمینه گامهای مهمی بردارد. بعنوان مثال در هنگام تصویب لایحه بودجه سالانه در مجلس می توان به اقتصاد معیشتی مردم توجه بیشتری داشت.

اسماعیلی با اشاره به بیکاری جوانان و مشکلات جوانان جویای کار افزود: مجلس انقلابی یازدهم باید اشتغالزایی و توجه عملی به تولید ملی را در  الویت های کاری خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم مطالبات سیاسی مردم را هم پیگیری خواهد کرد، اظهار داشت: تغییر ساختار انتخابات مجلس از نظام سنتی به نظام حزبی-استانی و در صورت لزوم تغییر ساختار نظام از ریاستی به پارلمانی نیز در دستور کار نمایندگان قرار می گیرد.

منتخب گرمی در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات اساسی هدفمند کردن واردت بر اساس نیاز واقعی مردم است، تصریح کرد: باید خون گریست در سال ۱۳۹۷ که بخش صنعت بیشترین نیاز ارزی را داشته اما دولت با ارز نیمای چهار هزار و 200 تومانی ، به مبلغ 2 میلیارد و 706 میلیون دلار برای واردت نخ دندان، عروسک، غذای سگ و گربه و..... اختصاص داده است. در حالی که بعضا کالای مشابه داخلی هم داشته ایم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم جلوی این اقدامات غیر ضرور را خواهد گرفت، گفت: این مدل مدیریت ها و گره های مدیربتی است که مصمم هستیم در مجلس یازدهم با همت همه نمایندگان، آنرا تغییر بدهیم.