«نه» استانداری به صحبت‌های رئیس‌جمهور/ مدارس بوشهر تعطیل می‌ماند

گروه اجتماعی الف،   3990117141

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر گفت: بر اساس مصوبه نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، مجید خورشیدی  عصر امروز در خصوص نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که استانداران و معاونان سیاسی آن‌ها از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند، اظهار داشت: موضوع ادامه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت کسب‌وکارها، حمل‌ونقل، چگونگی استمرار پروژه‌های عمرانی و بازگشایی مراکز آموزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردبررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر افزود: بعد از اظهارنظر وزیر آموزش‌وپرورش و چند نفر از وزیران دو نظر برای فعالیت مراکز آموزشی مطرح شد اول اینکه در استان‌هایی که کرونا شیوع کمتری دارد مدارس بازگشایی شود و نظر دوم این بود که بازگشایی محیط‌های آموزشی در سراسر کشور با کسب نظر وزارت بهداشت به‌صورت هم‌زمان باشد.

خورشیدی اضافه کرد: تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه امروز این شد که بازگشایی مراکز آموزشی آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها در سراسر کشور به‌صورت هم‌زمان و سراسر باشد؛ بنابراین مصوبه، مراکز آموزشی سراسر کشور تا پایان فروردین‌ماه تعطیل هستند.

وی یادآور شد: در همین زمینه استاندار  بوشهر روز گذشته در ستاد استانی کرونا بر استمرار تعطیلی مراکز آموزشی تأکید کرده و در همان تاریخ طی مکاتبه‌ای با وزیر کشور با گوشزد کردن خطر بازگشایی مدارس ازجمله رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی از سوی برخی دانش آموزان و افزایش ترددها و درنتیجه احتمال شیوع بیشتر کرونا از ایشان درخواست کرد  که موضوع تأخیر در بازگشایی مدارس در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و مصوب شود.

خورشیدی اضافه کرد: مدیریت استان مسئله باز نشدن مدارس را با دغدغه مندی تمام پیگیری می‌کند و موردی برای نگرانی شهروندان وجود ندارد.