دو میلیون بسیجی در حال مبارزه با ویروس کرونا

گروه اجتماعی الف،   3990117103 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تشریح فعالیت های بسیج در مبارزه با ویروس کرونا گفت: در همان روزهای اول به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردیم که بسیج آماده ورود است و بیش از دو میلیون بسیجی در راستای مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می کنند.

به گزارش ایسنا،‌ سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام عصر (عج) به تشریح فعالیت‌های بسیج در مبارزه با ویروس کرونا پرداخت و افزود: بیش از دو میلیون نفر در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تحت پوشش سازمان بسیج در کل کشور در حال فعالیت هستند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به فلسفه تشکیل بسیج اشاره و اظهار کرد: فلسفه تشکیل بسیج به عنوان تشکیلات مردمی مقابله با تهدیدات بوده، امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدی که در ابتدای پیروزی انقلاب کشور و ملت را متوجه خود کرده بود بسیج را تشکیل داد.

رئیس سازمان بسیج ادامه داد: بسیج در دوران دفاع مقدس متناسب با آن تهدید شکل گرفت و پس از دفاع مقدس نیز تهدیدات دیگری پیش‌روی کشور بود و بسیج متناسب با آن تهدید آرایش می‌گرفت، در دهه ۸۰ و زمانی که در طرح بزرگ سلامت کشور و واکسیناسیون فلج اطفال ۲۰ میلیون واکسن می بایست در مدت کوتاهی تزریق شود بسیج در کنار وزارت بهداشت آن زمان و در یک فاصله یک ماهه که در دنیا سابقه ندارد این طرح واکسیناسیون فلج اطفال را انجام داد. همچنین سال گذشته هم طرح سنجش فشار خون بیش از ۳۰ میلیون نفر توسط وزارت بهداشت درمان با کمک بسیج فشار خونشان اندازه گیری شد و خدمت خوبی به بهداشت و درمان کشور انجام شد. 

وی درباره ورود بسیج به مبارزه با ویروس کرونا گفت: امسال این ویروسی که در کشور در حالت رشد بود، در همان روزهای اولیه ما اعلام آمادگی کردیم و به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردیم که بسیج آماده ورود هست ؛ تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان امضا شد و بر اساس این تفاهم نامه، طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا تهیه و در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی و سپاه های استانی هماهنگی هایی انجام شد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نیروهای لازم بیش از ۸۰۰ هزار نفر بسیجی سازماندهی شده و در کنار بهورزان و کادر درمانی وزارت بهداشت درمان و مراکز بهداشت و درمان در شهرستان ها قرار گرفتند و  طرح غربالگری را شروع کردند که امروزه اخبار آن در رسانه ها گزارش و پخش می شود. توسط مسئولین وزارت بهداشت درمان نزدیک به 60 میلیون نفر غربالگری شدند و از نتیجه این غربال گیری که توسط ۵۳ هزار تیم انجام شد 820 هزار نفر افراد مشکوک شناسایی شدند.

وی افزود: پس از شناسایی ۴۰۰ هزار نفر از آنها به مراکز منتخبی که توسط وزارت بهداشت درمان و بسیج ساماندهی شدند، ارجاع داده شدند. 300 هزار نفر سرپایی درمان شدند.100 هزار نفر به بیمارستان ها ارجاع شدند که باز این ها تعداد زیادشان در واقع در خانه ها درمان شدند و در مجموع عددی به تقریب 8000 از این عدد به بیمارستان ها افرادی بودند که دچار مشکلات شدید بودند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه الان شرایط در واقع در کشور به عنوان شرایط تحت کنترل و مدیریت است ادامه داد: این طرح بسیج ملی یکی از کارهای بزرگی است که باز به عنوان یک تجربه موفق مورد تایید و تحسین سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت. در زمانی که در وزارت بهداشت درمان این طرح ۸۰۰ هزار بسیجی سازماندهی شده، 600 هزار نفردر قالب 53200 تیم تا کنون به کار گیری شدند. این البته تیم‌هایی است که کار غربالگری را انجام می‌دهد و سایر تیم‌ها که تیم های ضدعفونی کننده محیط و اماکن هستند،در واقع حدود 40هزار تیم هستند و مجموعا 400 هزار نفر بسیجی را شامل می شوند.

وی تاکید کرد: تیم هایی که در مبادی ورودی و خروجی شهرها استقرار پیدا کردند، در کنار سایر دستگاه ها ایجاد فاصله اجتماعی را مدیریت می کنند و تیم هایی که تولید ماسک ، مواد ضدعفونی و لباس مخصوص کادرهای درمانی را انجام می دهند 3800 تیم و گروه جهادی را شامل می شوند. در مجموع بیش از 2 میلیون نفر بسیجی در مقابله با کرونا به صورت مستقیم در حال حاضر در سطح کشور خدمت می  کنند.

سردار سلیمانی با اشاره به نکته مهم احتمال جنگ بیولوژیک بودن کرونا ادامه داد: ما درگیر مشکلات بودیم، ولی همیشه در مقابل این چالش‌ها توانستیم خودمان را مدیریت کنیم و همین مدیریت این صحنه نشان می دهد که کشور ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های بسیار فوق العاده ای دارد و به سرعت تمام نیازهای درونی کشور را خودمان تولید کردیم و مردم در کنار مسئولین قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی و بخش خصوصی گروه‌های مردمی در مسیر تولید روزانه بیش از ۳ میلیون ماسک فعالیت می‌کنند؛ حتی ماسک‌های ال نود و پنج که تحت نظارت سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان استفاده در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد. این ظرفیت‌های مردمی هستند که می توانند در دوران پساکرونا هر کشوری را به راحتی بر مشکلات چیره کنند و ما خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار فراوانی داریم. پیش بینی های خوبی هم توسط مسئولین صورت گرفت که ان شاءالله همه دست به دست هم بدهیم و کمترین آسیب را  شاهد خواهیم بود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه که ما در هر شرایطی بتوانیم به مردم دنیا هم کمک می کنیم اظهار داشت: موضوع جنگ بیولوژیک در کانون توجه قرار می گیرد که در مراکزی از کشورهایی که در اردوگاه نظام سلطه قرار دارند، این مراکز برای شناسایی ژنتیک انسان های کشورهای سطح جامعه هدف را در کانون توجه قرار می دهند و از آن طرف مراکز علمی که با استخدام بخشی از افرادی که در این  زمینه تخصص دارند، در زمینه ویروس شناسی و میکروب شناسی سابقه جنگ های میکروبی در واقع در دنیا وجود دارد، به طوری که ما شاهد بودیم در جنگ جهانی دوم امریکایی که بدون هیچ گونه دلیلی بعد از اینکه ژاپن تسلیم شده بود، علیه آن کشور بمب اتمی به کار برد و میلیون‌ها نفر را کشت که البته هنوز هم آثار آن وجود دارد. به خاطر اینکه این فضاحت ها و این در واقع، عواقبی که دارد برایشان، آمدند از روش های پیچیده تری استفاده می کنند و آکادمی ها و مراکز تولید ویروس یا در واقع، استخراج ویروس و به خدمت گرفتن ویروس ها برای ضربه زدن به کشورها در دستور کار کشورهای نظام سلطه قرار گرفته است. آمارشان موجود است، این قابل بررسی است که این در واقع، حتی اگر ناخواسته این ویروس از دستشان خارج شده باشد و یکباره تکثیر شده باشد، محل بررسی است که الان بخشی از جمعیت دنیا را هدف قرار گرفته است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه افزود: در هر حال، خدمت به مردم و درک مشکلات مردم جز اصلی ترین وظایف است. تبدیل کردن تهدیدات به فرصت های سازنده جزو رسالت های بسیج است. ما در شرایط فعلی حتی نسبت به بخشی از مردم عزیزمان که نان آورهای خانواده ها بوده و کارشان را از دست داده اند، بیش از میلیون بسته مواد غذایی و میلیون‌ها بسته مواد شوینده و ضدعفونی در سراسر کشور بین آنها  توزیع شده و در واقع خدمت ناچیزی که ما می‌توانستیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال هم که "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، ما حتماً باید تلاش های مضاعف کنیم. ۲۵۰ هزار شغل را در برنامه بسیج برای سال 99 پیش‌بینی کردیم که حتماً تلاش خواهیم کرد. و بخشی از این استعدادها و توانایی ها به روش تثبیت شغل هایی است که ممکن است ناشی از دوران پسا کرونا آسیب دیده باشند و یا در واقع، مانع آسیب به مشاغل بشویم که در واحدهای تولیدی که در مشاغل خرد و خانگی و یا مشاغل خورده در واقع اقتصادی در درون جامعه و ان شاءالله حتماً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌ویژه بسیج با توسل به مدد الهی و پیگیری تدابیر مقام معظم رهبری و روحیه جهادی حتماً تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهد بود و به عنوان فرزندان مردم خدمتگزار مردم خواهند بود.

سردار سلیمانی همچنین درباره دوران پساکرونا هم گفت: کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده و پیامدهای خاص خودش را خواهد داشت و روشن شده که نظام‌هایی که متکی بر مردم هستند، بهتر می توانند شرایط را مدیریت کنند؛ چرا که مردم نظام را از خودشان می دانند و در واقع به راحتی برای کاهش مشکلات و اداره وضعیت ایفای نقش می‌کنند.