روحانی خطاب به وزیر بهداشت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی از ۲۰ فروردین باید با پروتکل آغاز شود

گروه سیاسی الف،   3990117040 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهوری در پاسخ به نامه سعید نمکی اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های اقتصادی از تاریخ ۲۰ فروردین باید با پروتکل آغاز شود.

روحانی خطاب به وزیر بهداشت: تمامی فعالیت‌های اقتصادی از ۲۰ فروردین باید با پروتکل آغاز شود

به گزارش الف، ۱۳ فروردین وزیر بهداشت در نامه‌‌ای به رئیس جمهور بیان داشت که اخیراً بدون اطلاع ستاد نامه‌‌ای توسط قائم مقام وزارت صنعت به کلیه استان‌‌ها ابلاغ شده که عملاً دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی می‌‌شود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد. هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله‌‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت. کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب‌‌های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه‌‌هایش میسر نیست.

اما حالا، رئیس جمهوری طی نامه‌‌ای خطاب به وزیر بهداشت اعلام کرده است تمامی فعالیت‌های اقتصادی از تاریخ ۲۰ فروردین باید با پروتکل آغاز شود.

حسن روحانی روز گذشته (شنبه ۹۹/۰۱/۱۶) خواستار تبدیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به "فاصله‌گذاری هوشمند" شده و گفته بود: "ما مرحله اول و دوم آن را اجرا کرده‌ایم و موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و الآن در مرحله سوم آن که اجرای فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی است، قرار داریم و مختصات آن باید مشخص و مدون باشد."