سرانه مصرف میوه ایرانیان چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3990117008

رییس اتحادیه فروشندگان میوه سبزی تهران در خصوص گرانی میوه و سبزی به گفت:  میوه و سبزی سهم بزرگی در سبد خانوار دارد و هر گونه نوسان قیمت محصولات کشاورزی می تواند بر هزینه نهایی سبد خانوار بیفزاید.

 به گزارش خبرآنلاین، افزایش قیمت محصولات کشاورزی در سال گذشته و تداوم این روند در سال جاری سبب شده است هر از گاهی محصولی کشاورزی به خبر روز در کشور تبدیل شود. پیاز، سیب‌زمینی، گوجه فرنگی و ... یک به یک خبر روز رسانه ها می شوند. 

اسدالله کارگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه، درست است که سال ۱۳۹۸ در حالی آغاز شد که تورم، سبد هزینه خانوارها را دستخوش تغییرات جدی کرده بود، تحریم آجیل و کاهش فروش شیرینی در قنادی ها در نوروز، وضعیت صنف شما را دستخوش تغییر کرده است، گفت:" بله کاملا، چرا که کسی حرف از تحریم میوه نزد. در ضمن وقتی آجیل روی میز نیست، مجبورید حتما میوه مقابل مهمان بگذارید و در نتیجه وضعیت صنف ما وضعیت بسیار مناسب‌تری نسبت به سایر اصناف بوده است."

وی در ادامه در خصوص گرانی میوه و سبزیجات افزود:" گرانی میوه و سبزیجات تقصیر ما نیست، اگر شرایط را از تولید تا مصرف کننده نهایی بررسی کنیم، متوجه می شوید ما و همکارانمان نقشی در این گرانی نداریم."

کارگر در ادامه در خصوص سرانه مصرف میوه ایرانیان افزود:" سرانه مصرف میوه هر ایرانی سالانه برابر با ۱۲۰کیلوگرم است که به عبارت بهتر هر ایرانی ماهانه ۱۰کیلو میوه مصرف می‌کند که رقم مناسبی است."