نوبخت از افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق تمام بازنشستگان کشوری و لشکری خبر داد

گروه اقتصادی الف،   3990116170 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

محمدباقر نوبخت از افزایش میانگین ۸۰۰ هزار تومانی تمام بازنشستگان لشکری و کشوری خبر داد.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامی خود درباره نتایج دومین نشست سازمان برنامه و بودجه با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان تصریح کرد: نتیجه جلسه قبل ما تشکیل چهار کمیته شد. حقوق و مزایا، رفاهی مباحث درمانی و وضعیت و امکانات مورد نیاز بازنشستگان از جمله این موارد بود.

وی افزود: کمیته حقوق و مزایا را در توزیع حقوق بین بازنشستگان را اعلام کرد و مقرر شد ابتدا به همه بازنشستگان ۱۵ درصد به همه اضافه شود و آن‌هایی که ۳۰ سال خدمت کامل دارند باید به حقوق ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند. سپس برای ۲۰ حقوق شغلی به صورت پلکانی این ۱۰ هزار میلیارد تومان را توزیع کند.

این مقام مسئول بیان کرد: تقریباً به اتفاق آرا صندوق‌های بازنشستگی موافق افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان بودند. گروه یک تا پنج بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهند گرفت. گروه دوم تا ۷۵۰ هزار تومان گروه ۱۲ به بعد ۸۰۰ هزار تومان و مابقی تا ۹۵۶ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت. بیش از ۹۰۰ هزار تومان به حقوق افرادی که شامل همسان سازی که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند افزوده می‌شود.

نوبخت گفت: بیش از ۸۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان کشوری افزوده خواهد شد و سقف بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز دو برابر می‌شود.