«سیزده بدر» خود را چگونه بگذرانیم؟

گروه اجتماعی الف،   3990112066 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک فعال محیط زیست با بیان اینکه با رفتن به طبیعت در روز ۱۳ بدر سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازیم، گفت: می‌توانیم در این روز برنامه‌های جمعی برای خانواده در خانه تدارک ببینیم و حتی غذای مخصوص آن روز را بپزیم

رسم و رسوم ما برای رفتن به طبیعت در فصل بهار و روز طبیعت رسم‌های بسیار خوبی هستند چراکه با بهار، طبیعت زنده می‌شود و حضور در آن روحیه خوبی به انسان می‌بخشد.

میترا البرزی‌منش، فعال محیط زیست درخصوص توصیه‌های کرونایی برای روز طبیعت به خبرگزاری ایسنا گفت:

رفتن به طبیعت می‌تواند امکان تماس ما با افراد آلوده و یا سطوح آلوده را افزایش دهد بنابراین می‌توان برای روز طبیعت و سایر روز‌های باقیمانده از قرنطینه در خانه برنامه‌های جمعی تدارک دید.

اگر در خانه‌ها فضایی مانند حیاط یا بالکن‌های مناسب وجود داشته باشد افراد می‌توانند ساعتی را در این فضا‌ها به ورزش‌های جمعی بپردازند. فراموش نکنیم که ورزش‌های هوازی می‌تواند به سلامت ریه کمک کند همچنین اگر فضای بازی در خانه وجود نداشته باشد می‌توان به ورزش‌هایی مانند یوگا که نیاز به فضای آزاد ندارند، پرداخت.

در روز ۱۳ بدر می‌توانیم غذای مخصوص همان روز را بپزیم و در خانه بازی‌های جمعی تدارک ببینیم، با مدتی قرنطینه و در خانه ماندن می‌توانیم مراقب سلامت خود و دیگران شویم.

مدت‌هاست که ارتباطات جمعی در خانواده‌ها کمرنگ شده است، در حال حاضر فرصت خوبی است که این ارتباط را پررنگ‌تر کنیم و به صورت دسته جمعی به تماشای فیلم و یا کتاب‌خوانی بپردازیم.

گوش دادن به موسیقی از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌تواند در این ایام به حفظ روحیه کمک کند از سوی دیگر به طور قطع هر کدام از ما به طور شخصی کار‌های عقب افتاده‌ای داریم که در قرنطینه می‌توانیم به آن‌ها بپردازیم.

منبع:ایسنا