دادستان شیراز: ناآرامی زندان شیراز ۸مجروح جزئی داشت

گروه اجتماعی الف،   3990111049

دادستان شیراز گفت: در ناآرامی های شب گذشته زندان عادل آباد شیراز هشت نفر از زندانیان به صورت جزئی مجروح شدند که سرپایی نیز مورد مداوا قرار گرفتند.

حیدرآسیابی در گفتگو با مهر توضیح داد: در تاریخ نهم فروردین ماه یعنی یک روز قبل از ماجرا، جلسه‌ای با حضور فرمانده انتظامی استان و دیگر دستگاه‌های مرتبط در دفتر دادستانی برگزار و پیرامون اینکه احتمال وقوع یک سناریو در زندان‌های فارس وجود دارد، پیش بینی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این به صورت کتبی به تمام دادستان‌های استان، اعضای شورای تامین و.... به صورت صریح موضوعات مربوطه اعلام و درخواست آماده باش کامل شد، بیان کرد: از این رو به همین دلیل ناآرامی در زندان عادل آباد سریعاً مدیریت و غائله تمام شد.

دادستان شیراز با اشاره به اینکه از ۲۴ ساعت قبل آمادگی کامل وجود داشت، عنوان کرد: در همین راستا نیروهای یگان ویژه، انتظامی و… در زندان‌های سطح استان حضور داشته و به محض گزارش ناآرامی در دو بند زندان عادل آباد شیراز بدون هیچگونه اتلاف وقت، یگان ویژه وارد کار شد.

آسیابی ادامه داد: از زمان وقوع ماجرا بنده شخصاً در زندان حضور یافته و نزدیک به یک ساعت با زندانیان گفتگو کرده و خواستار آرامش آنها و برگشتن به سلول‌هایشان شدم.

وی بیان کرد: در نهایتاً با واکنش سریع عوامل و آمادگی قبلی که وجود داشت سریعاً ناآرامی کنترل و زندانیان به سلول‌هایشان برگشتند.

وی با اشاره به اینکه این نا آرامی‌ها تلفات جانی در برنداشت، افزود: در این ماجرا هشت نفر از زندانیان به صورت جزئی مجروح شده و سرپایی نیز تحت مداوا قرار گرفتند و به سلول‌هایشان برگردانده شدند.

دادستان شیراز در واکنش به برخی اظهارات مبنی بر فرار زندانیان نیز گفت: زندانیان نه تنها موفق به فرار نشدند، حتی فرصت خروج از بندهایشان را نیز نداشتند.

آسیابی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و سایر اعضای شورای تامین در این اتفاق، گفت: در حال حاضر نیز نیروهای انتظامی و سایر نیروها در آماده باش کامل هستند.