دلفیناریوم برج میلاد برای همیشه تعطیل شد

گروه اجتماعی الف،   3990111048 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد که فعالیت دلفیناریوم این مجموعه به‌صورت کامل متوقف و خاتمه قرارداد به پیمانکار مربوطه ابلاغ شده است.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی برج میلاد در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر وضعیت جسمی دلفین کاسیا در دلفیناریوم این مجموعه، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علیرغم ابلاغ خاتمه همکاری، به دلیل تعطیلات و شرایط اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا، پیمانکار مربوطه جهت انتقال دلفین و شیر دریایی دلفیناریوم برج میلاد با مشکلاتی مواجه است که امید می‌رود با همکاری دوستداران و سازمان محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط این امر در اسرع وقت تحقق یابد.

در این اطلاعیه آمده است: در حال حاضر هیچ محدودیتی برای بازدید کارشناسان سازمان محیط زیست و سازمان‌های مردم‌نهاد صاحب صلاحیت و سایر دستگاه‌های مرتبط از شرایط این دلفین و کمک به انتقال آن و تعطیلی این دلفیناریوم به منظور تغییر دائمی کاربری آن وجود ندارد.

در همین راستا، در روز یکشنبه (10 فروردین ماه) مدیر کل دفتر حفاظت از زیست بوم‌های دریایی و سواحل دریایی به‌اتفاق تعدادی از کارشناسان سازمان محیط زیست با حضور در محل این دلفیناریوم ضمن بازدید از شرایط نگهداری، وضعیت جسمی و تغذیه این دلفین را بررسی کردند و مقرر شد تا برای تسریع در انتقال دلفین برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت پذیرد.

در پایان این اطلاعیه، روابط عمومی برج میلاد اعلام کرد: مدیریت برج میلاد نیز همانند بسیاری از فعالان محیط زیست نگران وضعیت روحی و جسمی این دلفین است و با توجه به محدودیت‌ها و شرایط ویژه‌ای که در پی شیوع ویروس کرونا در جهان پیش آمده، جهت انتقال این دلفین و شیر دریایی توسط پیمانکار و تغییر دائمی کاربری این مجموعه، دست یاری همه فعالان و مدیران محیط زیست را به گرمی می‌فشارد.