قلم مرحوم زاویه در صفحه «با عکاس خبرنگار» کشف شد

گروه فرهنگی الف،   3990111043

مدیر مسئول سایت الف گفت: زیبایی قلم مرحوم زاویه را زمانی کشف کردیم که صفحه ای به نام «با عکاس خبرنگار»، به دیگر صفحات رسالت اضافه شد.

بیژن مقدم مدیر مسئول سایت الف، در گفت و گو با فارس، ضمن عرض تسلیت برای درگذشت احمد زاویه، اظهار داشت: حدود نیمه های دهه شصت بود که در روزنامه رسالت با مرحوم زاویه همکار شدم. او کارش را با عکاسی آغاز کرد و انصافا جزو انسان های خوش ذوق، خلاق و صاحب نگاه بود.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه در آن مقطع عکاسان متعددی مشغول به کار بودند اما مرحوم زاویه از میان آنها به مراتب توانایی های فنی اش بیشتر بود. او هیچگاه چنین ادعایی نداشت که توانایی اش بیشتر است به همین دلیل مسئولیت بخش عکاسی را نمی پذیرفت.

سردبیر اسبق خبرگزاری فارس تصریح کرد: پس از مدت ها سرانجام مسئولیت بخش عکاسی برعهده مرحوم زاویه گذاشته شد. او بشدت کم حرف و متواضع بود، در عین حال پرکاری یکی از ویژگی های بارز او بود.

در آن مقطع ما صفحه ای به نام صفحه «جنگ» داشتیم که خبرنگاران برای تهیه گزارش و خبر به جبهه می رفتند و گزارش های شان در این صفحه منتشر می شد. مرحوم زاویه هم در مقاطعی به جبهه رفت و برای این صفحه می نوشت.در آن مقطع مسئول صفحه جنگ، اکبر نبوی بود.
 

وی خاطرنشان کرد: مرحوم زاویه پرکار و با انگیزه بود و از سروصداکردن و تظاهر دوری می کرد. هر مسئولیتی که به او داده می شد، می پذیرفت و آن را انجام می داد.

مقدم اظهار داشت: مرحوم زاویه بیش از سی سال تجربه کار رسانه را در بخش های متنوع از جمله عکاسی، نویسندگی، خبرنگاری، مدیریت خبر و سردبیری داشت.او همه این مراحل را با عشق و علاقه گذراند و از پس تک تک آنها به خوبی برآمد.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع من دبیر صفحه اجتماعی و مرحوم زاویه دبیر بخش عکس بود. در ادامه روند همکاری، زیبایی قلم مرحوم زاویه را زمانی کشف کردیم که صفحه ای به نام «با عکاس خبرنگار»، به دیگر صفحات رسالت اضافه شد.

مدیرمسئول سایت الف تصریح کرد: مرحوم زاویه داخل شهر می رفت و از سوژه های مورد نظر عکس می گرفت که بسیاری از شرح های آن عکس ها را مرحوم زاویه برای صفحه «با عکاس خبرنگار» می نوشت. به واسطه این صفحه با قلم لطیف و نگاه زیبای مرحوم زاویه آشنا شدیم و بعدا او وارد نویسندگی شد.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع ما صفحه ای به نام صفحه «جنگ» داشتیم که خبرنگاران برای تهیه گزارش و خبر به جبهه می رفتند و گزارش های شان در این صفحه منتشر می شد. مرحوم زاویه هم در مقاطعی به جبهه رفت و برای این صفحه می نوشت.در آن مقطع مسئول صفحه جنگ، اکبر نبوی بود.

مقدم اظهار داشت: شاید مرحوم زاویه، حساس بود اما هیچ تصویر عصبانیت، ناراحتی و پرخاشگری از او سراغ ندارم و هر آنچه که از او در ذهن دارم، صبوری و آرامش او است.

وی بیان کرد: شغل خبرنگاری، شغل پراسترس، ناراحتی، درگیری و گفت گوی لفظی است اما هیچ گاه یاد ندارم که مرحوم زاویه در این مدت پرخاشگری کرده باشند.

سردبیر اسبق خبرگزاری فارس تصریح کرد: خبر درگذشت مرحوم زاویه را از همکاران سابقم در خبرگزاری فارس شنیدم. اصلا نمی توانستم خبر را باور کنم و باورش برای سخت بود.

وی بیان کرد: زمانی که خبر درگذشت مرحوم زاویه را شنیدم، بیشترین ناراحتی ام مظلومیت او به هنگام فوتش بود. او مظلومانه ما را ترک کرد. ای کاش بتوانیم بعد از رفع بیماری کرونا، حقش را ادا کنیم.