رئیس پلیس راهور: کاهش ۶۴درصدی تلفات رانندگی را شاهد هستیم

گروه اجتماعی الف،   3990111024 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش ۶۴درصدی تصادفات در جاده ها گفت: همچنین تعداد جانباختگان ۵۹درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و مجروحین نیز به میزان ۴۸درصد کاهش داشته است.

به گزارش فارس، سردار هادیانفر در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: بر اساس آمارها ، بیشترین تصادفات رانندگی در بین ساعت 16 تا 20 رخ داده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: برابر دستورالعمل های صادره ، ماموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه ساز در معابر بطور جدی برخورد می کنند. خصوصا در این ایام به علت شیوع ویروس کرونا که موجب خلوتی جاده ها و معابر گردیده است ، متاسفانه برخی رانندگان قانون گریز از این موقیعیت سوءاستفاده کرده و با تخطی از سرعت مجاز موجبات بروز حادثه و تصادف را ایجاد کرده اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: کاهش 64درصدی تصادفات در جاده ها را داشته ایم ، همچنین تعداد جانباختگان 59درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و مجروحین نیز به میزان 48درصد کاهش داشته ایم.

سردار هادیانفر بیان داشت: در این ایام عدم توجه به جلو در حین رانندگی با 45درصد و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه به میزان 19 درصد از بیشترین علل تصادفات جاده ای بوده است.

وی ادامه داد: همچنین  از 25 اسفند 98 تا 4 فروردین 99 تعداد ترددها به استانهای شمالی 39درصد و میزان تردد مسافران به مرکز و جنوب کشور با 61 درصد کاهش داشته است، که در مجموع 59درصد نسبت به سال گذشته کاهش تردد در کل کشور را شاهد بوده ایم.