سخنگوی وزارت بهداشت: هموطنان به تماس سامانه ۴۰۳۰ پاسخ دهند     

گروه سلامت الف،   3990108102

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر بر روی شماره همراه فردی شماره ۴۰۳۰ درج شد، حتما جواب دهید، چرا که برای پیگیری و پایش وضعیت شما و اعضای خانواده تان است. بعضا برخی همکاران ما گلایه دارند به سامانه ۴۰۳۰ پاسخ داده نمی شود.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه بیش از ۵۵ میلیون نفر در سامانه salamat.gov.ir مشارکت داشتند، از سایر عزیزانی که در روزهای اخیر امکان ثبت خوداظهاری را نداشتند، از همه افراد سالم و مشکوک به علائم شبه آنفولانزا درخواست می کنیم، در این سامانه ثبت نام کنند و آنهایی که از گذشته در این سامانه ثبت نام کردند، اگر احتمال ابتلا به آنفلولانزا، کرونا و یا علائم مشابه داشتند، مجددا می توانند اطلاعات خود را در سامانه ویرایش کنند و همکاران ما در صورت نیاز تماس خواهند گرفت.

او ادامه داد: اگر بر روی شماره همراه شما شماره ۴۰۳۰ درج شد، حتما جواب دهید، چرا که برای پیگیری و پایش وضعیت شما و اعضای خانواده تان است و بعضا برخی همکاران ما گلایه دارند به سامانه ۴۰۳۰ پاسخ داده نمی شود. 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه قرار گرفتن کشور در فاز مدیریت بیماری در کشور به دلیل مشارکت مردم و جدیت و همت مردم بوده است گفت: امیدواریم در روزهای آتی با رعایت نکات فردی و بهداشتی و مشارکت با همکاران ما در سراسر کشور ادامه پیدا کند.آمار وضعیت ابتلا و در گذشتگان در کشورهای اروپایی و آمریکا نشان می دهد اگر مشارکت اجتماعی و خودمراقبتی نباشد، وضعیتی که در این کشورها در حال رخ دادن است برای ما نیز دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، از امروز طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به صورت جدی و با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط آغاز شده که در فاز اول تا ۱۵ فروردین ادامه دارد و در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.