بخشنامه وزارت کشور به استانداری‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل

گروه سیاسی الف،   3990106079

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با صدور ابلاغیه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها در زمینهٔ مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعال شدن سامانه های بارشی و وقوع سیلاب طی روزهای آتی در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد.

 به گزارش فارس، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با صدور ابلاغیه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداریها بر ایجاد آمادگی، هماهنگی و انسجام در اقدامات و تمهیدات لازم از سوی مجموعه شهرداری و دهیاری ها در زمینهٔ مقابله با حوادث احتمالی ناشی از فعال شدن سامانه های بارشی و وقوع سیلاب طی روزهای آتی در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد.

در بخشنامه مهدی جمالی نژاد با تاکید بر اینکه اقدامات معاونین عمرانی استانداریها صرفاً ناظر بر گزارش خسارت‌ها نباشد و تدابیر پیشگیرانه را با جدیت اتخاذ نمایند؛ ضمن اشاره به  لزوم ارتقاء آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای مقابله با حوادث احتمالی در شهرها و روستاها و پیرو اطلاعیه‌های صادر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور، مبنی بر فعالیت سامانه‌های بارشی از روز پنجشنبه ۷ فروردین ماه در بخش عمده‌ای از استان‌ها به ویژه نیمه غربی کشور و احتمال بروز سیلاب، آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و بروز خسارت در فضاهای شهری و روستایی، بر اتخاد تدابیر و تمهیدات لازم در این زمینه تاکید شد.

معاون عمرانی وزیر کشور در این بخشنامه خواستار حفظ و ارتقاء آمادگی و حضور مؤثر و مداوم کلیه معاونین، مدیران و رؤسای سازمان‌های ذیربط شهرداری‌ها ودهیاری‌های تابعه در ایام تعطیل برای مقابله با حوادث احتمالی شده است.

جمالی نژاد همچنین بر بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده در شهرها و روستاها و انجام اقدامات پیشگیرانه، آمادگی، پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهرداری و سایر سازمانهای خدمات رسان به ویژه سازمان آتش نشانی و دیگر حوزه‌های معاونت خدمات شهری تاکید کرده است.

بازدید مستمر از نقاط بحرانی در شهرها و روستاها از منظر آسیب پذیری از سیلاب‌های احتمالی و رفع مشکلات فنی و نواقص شبکه جمع آوری و دفع آبهای سطحی و بازدید از تاسیسات کنترل سیلاب در محدوده و حریم شهرها و روستاها به ویژه پل ها و ابنیه فنی احداث شده در مسیر رودخانه ها و مسیل های عبوری، از دیگر موضوعات بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

جمالی نژاد همچنین بر پیش بینی فضای مناسب برای افراد فاقد سرپناه و کارتن خواب با لحاظ شرایط بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر به ویژه کرونا ویروس تاکید کرد.