خواص و فواید کدو برای درمان بیماری‌ها 

گروه سلامت الف،   3990106009 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک متخصص طب سنتی گفت: کدو یکی از سبزیجات مفید برای درمان بیماری هاست و خواص فراوانی برای زنان باردار و کودکان دارد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمد رضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره فواید کدو گفت: طبع کدو در طب سنتی ایران سرد وتر بوده و همه انواع کدو مانند کدو خورشتی و حلوایی دارای مزاج سرد وتر هستند. کدو یکی از سبزیجات مفید برای درمان بیماری هاست و خواص فراوانی نیز برای زنان باردار و کودکان دارد.


او افزود: کدو حلوایی برای بیماری‌های تنفسی، پاکسازی روده‌ها یا کلیه‌ها و سرماخوردگی مخصوصا سرفه‌های خشک و مزمن به صورت بخار مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توان کدو سبز را با کمی دارچین و نعناع، آب پز کرد و روزی یک بار میل کرد.

خواص و فواید کدو برای درمان بیماری ها

حاجی حیدری تصریح کرد: مصرف خرد شده کدو با سرکه برای کاهش تب بسیار مفید است.

این متخصص طب سنتی درباره تاثیر مصرف کدو بر کاهش اشتها گفت: مصرف کدو عطش و اشتها را کاهش می‌دهد. چکاندن روغن کدو در بینی برای برطرف کردن بی خوابی بسیار مفید است.


او افزود: مصرف مغز تخم کدو برای سرفه، کاهش التهابات دستگاه ادراری، مثانه و پروستات مفید بوده و خوردن آب کدو برای بعضی سردردها یا به اصطلاح سردردهای گرم مفید است.

 

حاجی حیدری اظهار کرد: مصرف کدو برای افرادی که دائما مجبور به نوشیدن آب هستند بسیار مفید است چراکه رطوبت معده را افزایش می‌دهد.


برای درمان یبوست آب کدو را فراموش نکنید

این متخصص طب سنتی افزود: خوردن آب کدو با عسل برای درمان یبوست مفید است؛ با توجه به اینکه طبع کدو سرد وتر بوده، مصرف آن برای گرم مزاجان و صفراوی مزاجان بسیار مناسب و مفید است، ولی برای سرد مزاجان مانند بلغمی مزاجان و سوداوی مناسب نخواهد بود.