دانش‌آموزان مناطق محروم از آموزش مجازی چه سهمی دارند؟

گروه اجتماعی الف،   3990104098 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش دانش‌آموزان در مناطق محروم که به روش‌های مجازی دسترسی ندارند، گفت: راهبران آموزشی با توزیع بسته‌ یادگیری جریان آموزش را پیگیری می‌کنند.

به گزارش تسنیم، رضوان حکیم زاده در گفت‌وگویی، درباره بازخوردهای دریافتی از شیوه آموزش تلویزیونی و مجازی اظهار کرد: آموزش دانش‌آموزان با همکاری رسانه ملی از شبکه آموزش و چهار سیما در جریان است و بازخوردها را به طور مرتب دریافت می‌کنیم.

وی افزود: فرمی را طراحی کردیم که با مشارکت استان‌ها و همکاران علمی تحلیل می‌شود؛ همچنین جلساتی با معلمانی که در جریان آموزش تلویزیونی حضور دارند برگزار شد و بازخوردهای لازم برای بهبود کار دریافت می‌شود. البته برنامه‌های تلویزیونی به صورت زنده است و زمان اندک برای آماده‌سازی داشتیم اما معلمان جهادگرانه پای کار آمدند و بازخوردهای مثبت زیادی از این شیوه آموزش داشتیم.

معاون آموزش معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فراخوان عمومی اعلام کردیم تا افراد علاقه‌مند نیز بتوانند در تدریس تلویزیونی مشارکت داشته باشند البته فعلا محدود به تهران و شهرستانهای تهران  است چرا که مشکلات رفت‌وآمد وجود دارد، 150 نفر از افراد داوطلب بودند که  100 نفر مصاحبه شدند و وقت تدریس برای آنها تعیین شد.

حکیم زاده ادامه داد: شبکه آموزش جزو شبکه‌هایی است که بیشترین برد را دارد و همانند شبکه یک و دو است و در 96 درصد نقاط کشور قابل دسترسی است.

وی بیان کرد: در جاهایی که امکان استفاده از فناوری و اینترنت نیست از تلویزیون برای آموزش دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم و این گامی در جهت عدالت آموزشی است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی در سطح ملی است و برنامه‌هایی نیز در سطح استان‌ها داریم که با مدارس در ارتباط هستند و جریان آموزش را رصد می‌کنند و سطح سوم برنامه‌ها نیز مربوط به مدارس است یعنی هر معلمی برای تداوم آموزش مسئولیت دارد و سامانه‌ای در مرکز ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش راه اندازی شده است که مدارس به آن وصل هستند و روند آموزش مجازی را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین از طریق راهبران آموزشی بسته‌های یادگیری تهیه شده است و به دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری ارائه می‌شود همچنین راهبران آموزشی، مواد آموزشی که بر روی تبلت‌ آنها وجود دارد را به دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی آموزش می‌دهند تا جریان آموزش در مناطق محروم نیز به خوبی در جریان باشد.

حکیم‌زاده گفت: در استان خراسان‌رضوی 5 هزار بسته یادگیری و در استان کرمانشاه نیز بسته‌های یادگیری بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع شد و هیچ کودکی نباید نادیده گرفته شود.